Auto w Pracy

Slideshow Image

DS X E-TENSE tego pojazdu jeszcze szybko nie zobaczymy na drogach. Kreatorzy i pasjonaci z DS Automobiles nakreślili własną wizję samochodu na rok 2035.

 

Otwierane do góry drzwi są wykonane z karbonu i skóry. Po ich otwarciu ukazuje się fotel kierowcy, który kształtem przypomina piramidę, i który dostosowuje się do kształtu ciała, podobnie jak fotele kubełkowe w wyścigowych bolidach. Mocno odchylony do tyłu kształt fotela pozwolił na obniżenie środka ciężkości samochodu. Na wprost kierowcy króluje kierownica, kultowy element każdego samochodu, wykonana ze skóry, drewna i metalu. Jest wyposażona w pojemnościowe czujniki, aby móc śledzić siłę, z jaką jest obracana podczas jazdy Wnętrze jest wykończone skórą anilinową w dwóch odcieniach: niebieskim Millenium i granatowym oraz ściegiem perłowym.

 

DS X E-TENSE jest asymetryczny. Po prawej stronie atmosfera wnętrza jest inna. Z chwilą zajęcia miejsca w kapsule kierowca staje się pasażerem, sam lub w towarzystwie drugiej osoby. Asymetryczność nadwozia umożliwiła całkowicie nową aranżację wnętrza pod kopułą z przezroczystego szkła. W zmysłowej kabinie pasażer zajmuje miejsce w futurystycznym fotelu, który otula  część ciała. Wyjątkowych doznań dostarcza jazda w trybie autonomicznym. Samochód działa nie tylko na zmysł dotyku, ale również na zmysł słuchu. Kabinę wypełnia dźwięk systemu Hi-Fi rozchodzący się poprzez listwę nagłośnieniową wkomponowaną w deskę rozdzielczą.

 

Podłoga z przezroczystego szkła o właściwościach fotochromatycznych pozwala obserwować umykającą drogę. Szlachetne materiały - skóra, drewno i metal - przyciągają wzrok, i  pobudzają zmysły. Kolory granatu i głębokiej czerwieni łagodzą strumienie światła docierające z zewnątrz. Oczyszczone powietrze i rozpylacz zapachów tworzą atmosferę wyrafinowania w dającym poczucie bezpieczeństwa wnętrzu,. Dodatkowe siedzenie umożliwia podróżowanie w trójkę.

 

Osobisty asystent, a właściwie asystentka Iris, obecna w kabinie w postaci hologramu, czuwa nad poszczególnymi funkcjami samochodu dzięki pełnej łączności ze światem zewnętrznym. Żaden ekran nie zakłóca płynnych i ciągłych kształtów wnętrza. Miejsce tabletów zajmują gładkie, szklane powierzchnie.

 

Dwa silniki umieszczone w przednich kołach rozwijają moc 400 kW (540 koni mechanicznych) w trybie drogowym. Napęd oczywiście elektryczny. Podczas jazdy na torze wyścigowym możliwe jest włączenie specjalnego trybu, który zwiększa moc do 1000 kW (1 300 KM) i pozwala w pełni wykorzystać możliwości układu jezdnego.