Auto w Pracy

Slideshow Image

Lexus RX L to pierwszy europejski siedmiomiejscowy Lexus. Wydłużone nadwozie stwarza większe możliwości aranżacji wnętrza, tak aby maksymalnie połączyć funkcjonalność z komfortem podróżowania. 

Gdy potrzebne są dwa dodatkowe fotele, tworzące ostatni, trzeci rząd – na rodzinną wycieczkę czy wieczorną wyprawę na miasto z przyjaciółmi – wystarczy po prostu nacisnąć przycisk, by fotele uniosły się gładko i przygotowały na przyjęcie pasażerów. Dla wygody użytkowników, jeden taki przycisk umieszczony jest przy drugim rzędzie foteli, a drugi w bagażniku.  

Tak samo łatwo można złożyć fotele, by utworzyły płaską podłogę tylnej przestrzeni ładunkowej, której długość zwiększa się wówczas do 1067 mm. Przestrzeń ładunkowa wyposażona jest w pokrywę, którą w razie potrzeby można schować w specjalnym schowku pod podłogą bagażnika. 

Twórcy RX L zadbali o najdrobniejsze szczegóły. Na przykład odchylane fotele drugiego rzędu są pozbawione wystających elementów, więc nie ma możliwości potknięcia się przy wsiadaniu i wysiadaniu. Dostęp do trzeciego rzędu siedzeń jest bardzo łatwy po przechyleniu i przesunięciu foteli drugiego rzędu ku przodowi za pomocą odpowiedniej dźwigni, a wygodny stopień ułatwia wsiadanie.  

Po złożeniu tylnych siedzeń, fotele drugiego rzędu można przesuwać w zakresie 150 mm – większym, niż w którymkolwiek innym współczesnym SUV-ie, co umożliwia pasażerom zajęcie komfortowej pozycji.

 

Trójstrefowy system klimatyzacji umożliwia pasażerom siedzącym w trzecim rzędzie niezależne sterowanie ogrzewaniem i wentylacją za pomocą urządzeń regulacyjnych, które umieszczone są po obu stronach foteli. Może to także robić kierowca za pomocą ekranu multimedialnego.  W zależności od wersji, może posiadać ekran o przekątnej 12,3 cala, opracowany specjalnie dla tego modelu 15-głośnikowy system audio surround firmy Mark Levinson, elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywę bagażnika z bezdotykowym sterowaniem, ogrzewane i wentylowane przednie fotele z elektryczną regulacją oraz pełne oświetlenie LED.

Lexus RX L zdobył pięć gwiazdek w niezależnych testach zderzeniowych Euro NCAP. Najwyższemu poziomowi bezpieczeństwa biernego towarzyszą funkcje bezpieczeństwa czynnego, zintegrowane w pakiecie Lexus Safety System +.  Należą do nich system ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre-Collision System), adaptacyjny radarowy tempomat Dynamic Radar Cruise Control oraz funkcje wspomagania utrzymywania pasa ruchu LKA (Lane Keeping Assist), rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) i automatycznych świateł drogowych AHB (Automatic High Beam, w wersji wyposażeniowej Executive) lub adaptacyjnych świateł drogowych AHS (Adaptive High Beam System, w wersji wyposażeniowej Luxury).

Pod maską wydłużonej odmiany Lexusa RX pracuje jednostka napędowa Lexus Hybrid Drive z 3,5-litrowym silnikiem V6, generatorem, silnikiem elektrycznym oraz przekładnią planetarną pełniącą rolę elektronicznie sterowanej przekładni bezstopniowej (e-CVT). Łączna moc to 313 KM. 

Ceny nowego Lexusa RX 450h w odmianie L zaczynają się od 366 900 zł. Na liście wyposażenia, które nie wymaga dopłaty znalazły się w tym przypadku napęd na obie osie E-FOUR, selektor trybu jazdy, 3- strefowa automatyczna klimatyzacja czy podgrzewane siedzenia, aktywny tempomat, a także nawigacja.