Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Nowe Cayenne E-Hybrid łączy najlepszą dynamiki z maksymalną efektywnością. Jego 3-litrowy silnik V6 (250 kW/340 KM) współpracuje z jednostką elektryczną (100 kW/136 KM), generując moc systemową 340 kW (462 KM). Maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm dostępny jest tuż powyżej prędkości obrotowej biegu jałowego: strategia doładowania (tzw. funkcja boost) odpowiada tej z supersamochodu 918 Spyder. Cayenne z hybrydowym napędem plug-in przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 253 km/h. W trybie całkowicie elektrycznym auto rozpędzi się do 135 km/h, a jego zasięg wynosi do 44 kilometrów. Średnie zużycie na 100 km w cyklu NEDC, zależnie od rodzaju zastosowanego ogumienia, wynosi 3,2-3,4 l paliwa oraz 20,6-20,9 kWh energii.

 

Silnik spalinowy nowego  Cayenne E-Hybrid jest niewiele mocniejszy niż w poprzedniku (generuje 250 kW/340 KM, czyli o 5 kW/7 KM więcej), moc jednostki elektrycznej wzrosła aż o 43%, do 100 kW (136 KM). Łącznie daje to moc systemową 340 kW (462 KM). Dodatkową nowością jest strategia doładowania (tzw. funkcja boost) pochodząca z supersportowego 918 Spyder. Dzięki niej motor elektryczny może być wykorzystywany do zwiększenia osiągów we wszystkich standardowych trybach jazdy pakietu Sport Chrono.

 

Dzięki systemowi Porsche Traction Management (PTM) nowe Cayenne E-Hybrid dysponuje aktywnym napędem na wszystkie koła, wykorzystującym elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe. Szeroki zakres dystrybucji momentu obrotowego zapewnia zdecydowane korzyści pod względem dynamiki jazdy, zwinności, kontroli trakcji i możliwości terenowych. Zupełnie nowe podwozie sprawia, że Cayenne E-Hybrid oferuje dynamikę prowadzenia typową dla aut sportowych – podobnie jak wszystkie modele Cayenne nowej generacji. Standardowe wyposażenie obejmuje zawieszenie Porsche Active Suspension Managing (PASM), a na życzenie dostępny jest elektryczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) oraz hak holowniczy dla przyczep o masie do 3,5 tony.

 

Wraz z wprowadzeniem Cayenne E-Hybrid Porsche poszerza ofertę systemów wspomagających i wyposażenia opcjonalnego dostępnego dla całej serii modelowej Cayenne o szereg innowacyjnych rozwiązań. Po raz pierwszy w Porsche dostępny jest wyświetlacz head-up, który prezentuje wszystkie istotne informacje dotyczące jazdy bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, w postaci kolorowej grafiki. Lista nowości obejmuje również fotele z funkcją masażu, podgrzewaną przednią szybę, niezależne ogrzewanie ze zdalnym sterowaniem oraz 22-calowe koła z felgami z lekkich stopów.

 

Nowe Cayenne E-Hybrid jest już dostępne w Niemczech, w cenie od 89 822 euro, na pozostałych rynkach europejskich  zadebiutuje pod koniec maja.