Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Renault Sport wprowadza do sprzedaży limitowaną serię Renault Clio R.S.18, nawiązującą do przyszłego bolidu wyścigowego Renault Sport Formula One Team o tej samej nazwie. Tę limitowaną serię, stworzoną na bazie Clio R.S. 220 EDC Trophy - najbardziej wyśrubowanej spośród wszystkich wersji Clio R.S.

 

Auto, dumnie prezentujące się w swych czarno-żółtych, firmowych barwach Formuły 1 Renault, jest skierowane do największych pasjonatów wyścigów samochodowych. Uwaga: jest to przyszły model kolekcjonerski!

 

Z zewnątrz: naklejki R.S.18 umieszczone na przednich drzwiach oraz naklejka dachowa w barwach Renault Sport – podwójny szary diament i nowe logo R.S. – stanowią bezpośrednie nawiązanie do Renault Sport Formula One Team i jego przyszłego bolidu. Barwne akcenty w kolorze Żółty Sirius, flagowym kolorze Renault Sport, kontrastują z głęboką czernią nadwozia. Kolor Żółty Sirius jest obecny na listwie aerodynamicznej w stylu F1, na listwach ochronnych dolnych krawędzi drzwi i na centralnych nakładkach obręczy kół. Tylne oznakowanie auta jest w całości w kolorze czarnym, podobnie jak logo Marki i znaczek „R.S.” na przednim zderzaku, co tworzy unikalny dla tej serii akcent graficzny. Całkowicie czarny jest także tylny dyfuzor. Powyższe elementy dodają drapieżności wyglądowi auta.

 

WEWNĄTRZ: wyjątkowy charakter tej limitowanej serii jest widoczny już w chwili wsiadania w postaci numerowanych i opatrzonych znakiem „R.S.” nakładek na progi drzwi. Składa się na niego również obszyta Alcantarą® i skórą kierownica, wizualnie podkreślająca sportowy charakter samochodu. Nawiewy na desce rozdzielczej posiadają obramowanie z karbonowym motywem. Ponadto wersja ta posiada w standardzie firmowe dywaniki podłogowe Renault Sport.

 

Renault Clio R.S.18 oczywiście odziedziczyło także żywiołowy temperament Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy: silnik o mocy 220 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (z technologią „overtorque”), obniżone i utwardzone zawieszenie Trophy, sprzężone z hydraulicznymi odbojnikami przednie amortyzatory oraz bardziej bezpośredni i ultraprecyzyjny układ kierowniczy. Samochód jest wyposażony w standardzie w dający potężne brzmienie i skracający czasy wchodzenia na obroty układ wydechowy Akrapovic.

 

Ta wersja limitowana będzie dostępna w sprzedaży w Polsce w pierwszej połowie 2018 roku.