Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Na zakup pickupa klasy premium trzeba jeszcze trochę  poczekać. Mercedes przewiduje iż rynkowa premiera Mercedesa Klasy X  nastąpi pod koniec 2017 roku.  Produkcja będzie odbywać się we współpracy z aliansem Renault-Nissan.

Do tej pory brakowało w ofercie firmy modelu w tym segmencie. Nowy pickup będzie łączył  walory użytkowe auta z miejskim stylem życia.  Nadwozie oparte na ramie, mocny sześciocylindrowy silnik i stały napęd na cztery koła, a do tego komfort i ekspresyjną stylistykę. Światowy rynek pick-upów średniej wielkości przechodzi radykalne zmiany. Dawno już minęły czasy, gdy nabywcy traktowali je wyłącznie jako „konie pociągowe” do ciężkiej pracy. Dziś pick-upy coraz częściej traktowane są jako uniwersalne samochody zarówno użytkowe, jak i prywatne, a niekiedy służą wyłącznie do użytku prywatnego. Udział indywidualnych nabywców w tym segmencie od lat nieprzerwanie rośnie. W efekcie najczęściej wybieraną wersją nadwoziową stała się ta z podwójną kabiną, oferująca miejsce nawet dla pięciu osób. Coraz więcej nabywców prywatnych i instytucjonalnych szuka pick-upów, które oferują charakterystykę i komfort aut osobowych.

Mercedes Klasy X już od pierwszego spojrzenia ma nie pozostawiać wątpliwości że należy do klasy premium. Atletyczne przetłoczenia podkreślają dynamiczny charakter Klasy X. Wyrazisty przedni pas reprezentuje ewolucję typowej stylistyki znanej z SUV-ów spod znaku trójramiennej gwiazdy - z jeszcze bardziej muskularnym przetłoczeniem pokrywy silnika i reflektorami, których kształt sięga daleko aż po błotniki. Utrzymany w podobnym stylu przedni zderzak oraz mocno wyprofilowane błotniki dodatkowo podkreślają optyczną szerokość nadwozia i sprawiają, że samochód przybiera jeszcze solidniejszą postawę na drodze. Równocześnie wlot powietrza z pojedynczą listwą i umieszczoną centralnie gwiazdą nawiązuje do coupé Mercedes-Benz.

Wnętrze również nie kojarzy się z typowo roboczym pojazdem.  Wyróżnia się intrygującym kontrastem ciepłych i chłodnych barw oraz zastosowaniem wysokiej jakości materiałów. Brązowa tapicerka z nubukowej skóry tworzy wyjątkowo przytulną atmosferę. Ten sam kolor ma deska rozdzielcza, dodatkowo ozdobiona elementami z białej skóry nappa. Elementy dekoracyjne z wędzonego dębu o otwartych porach kontrastują z listwami z polerowanego aluminium. Świat nowoczesnego luksusu przybiera tu szczególnie wysmakowaną formę. Wrażenie to wzmacnia okrągły kształt otworów wentylacyjnych, ekran o wysokiej rozdzielczości oraz centralny kontroler i panel dotykowy.

Klasa X będzie dostępna w zróżnicowanej gamie silników. Topowy model otrzyma wysokoprężną jednostkę V6 połączoną ze stałym napędem na obie osie 4MATIC. Potężny moment obrotowy silnika zapewnia wysoką dynamikę jazdy zarówno na asfalcie, jak i poza nim. Układ napędowy korzysta z elektronicznego systemu trakcji, skrzyni rozdzielczej z przekładnią redukcyjną oraz dwóch blokad dyferencjałów. System kontroli trakcji i elektronicznie sterowane, uruchamiane w razie potrzeby blokady dyferencjałów kierują siłę napędową tam, gdzie przyczepność jest najlepsza. Aby bezpiecznie pokonać trudne przeszkody i wzniesienia w ekstremalnych warunkach terenowych, można zablokować tylny i centralny dyferencjał.

Ładowność nowego pick-upa będzie przekraczać 1,1 tony, a uciąg przyczepy sięgnie 3,5 tony