Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

 

Jak podaje japoński magazyn Mag-X, premiera wydłużonej wersji bestsellerowego crossovera Lexus RX z kabiną o trzech rzędach siedzeń ma nastąpić już na jesiennym Tokyo Motor Show, a do sprzedaży ruszy w styczniu 2018. Według publikacji, rozstaw osi pozostanie bez zmian, nie należy się też spodziewać istotnych zmian nadwozia poza większym tylnym zwisem.

Na ilustracji opublikowanej przez Mag-X widać, że zachowano kształt i wielkość charakterystycznego okienka w tylnym słupku, zaś dla zwiększenia przestronności miejsc w trzecim rzędzie foteli tylną szybę ustawiono bardziej pionowo.

Istotną korzyścią z wydłużenia nadwozia będzie zwiększenie przestrzeni bagażowej – fotele ostatniego rzędu będą rozkładane w razie potrzeby, a dla zwiększenia przestrzeni na nogi zajmujących je pasażerów będzie można nieco przesunąć do przodu drugi rząd foteli.

Mag-X podaje podstawowe wymiary auta: długość 5050 mm, 1895 mm, 1710 mm, rozstaw osi 2790 mm. Z faktu, że Lexus zarejestrował w USA znaki handlowe RX 350L i RX 450hL można wywnioskować, że samochód będzie sprzedawany w Stanach z 3,5- litrowym silnikiem V6 oraz z napędem hybrydowym o łącznej mocy 313 KM, analogicznie jak model standardowy. W Japonii dostępna będzie wyłącznie wersja hybrydowa.

Lexus RX oferowany jest dziś w Polsce w dwóch wersjach silnikowych. RX 200t wyposażony jest w turbodoładowany, dwulitrowy silnik czterocylindrowy o zmiennym cyklu pracy i mocy 238 KM. Przy małym obciążeniu, np. podczas jazdy szosowej, działa w oszczędnym cyklu Atkinsona, zaś gdy potrzebna jest duża moc, przechodzi do cyklu Otto. RX 450h ma rozwijający łączną moc 313 KM napęd hybrydowy z 3,5- litrowym silnikiem V6, zapewniający przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,7 s i prędkość maksymalną 200 km/h przy średnim zużyciu paliwa w cyklu mieszanym zaledwie 5,3 l / 100 km.