Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Volkswagen Arteon  debiutował w marcu na salonie samochodowym w Genewie. Teraz ten model można zamawiać w polskich salonach. Cennik kwotą 127 690 zł otwiera 150 konna wersja Essence 1,5 TSI. Najwięcej trzeba zapłacić za 280 konny model 2,0 TSI w wersji R-Line, wtedy kwota wyjściowa to 205 290 zł.

Arteon to połączenie funkcjonalności ze sportowym charakterem pojazdu. Duża ilość miejsca dla pasażerów z tyłu plus duży bagażnik (pojemność od 563 do 1557 litrów) to atuty Arteona. Nowy Volkswagen może mieć napęd na przednie lub na cztery koła. Długa lista innowacyjnych systemów i rozwiązań pozwala mocno spersonalizować samochód. Arteon może być np. wyposażony w Active Info Display (wskaźniki w różnych zestawach wyświetlają się na ekranie przed kierowcą), wyświetlacz head-up oraz w nowy system multimedialny „Discover Pro” z 9,2-calowym ekranem pokrytym szklaną taflą i z systemem sterowania przy pomocy gestów.

Poza tym w Arteonie mają swoją premierę systemy asystujące najnowszej generacji, np. aktywny tempomat (ACC), który teraz uwzględnia również ograniczenia prędkości oraz znaki na drogach i w ramach możliwości działania automatycznie dostosowuje prędkość jazdy do warunków i obowiązujących ograniczeń w danym miejscu. Nowe reflektory z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów dzięki danym z GPS oraz informacjom uzyskiwanym z kamery wiedzą z wyprzedzeniem, kiedy samochód wjedzie w zakręt i oświetlają go jeszcze zanim kierowca skieruje w niego auto. Kolejna nowość na pokładzie Arteona to system Emergency Assist drugiej generacji: jeśli kierowca z powodów zdrowotnych utraci kontrolę nad pojazdem, system – w ramach możliwości działania – nie tylko spowoduje automatyczne hamowanie, lecz także uruchomi światła awaryjne i skieruje Arteona na skrajny prawy pas jezdni, o ile pozwoli na to sytuacja na drodze.

Oprócz bogato wyposażonej wersji podstawowej Essence, nowe Gran Turismo Volkswagena będzie oferowane w ekskluzywnych odmianach „Elegance” i „R-Line”. Wybierając wersję „Elegance” szczególny nacisk położono na elementy dodające autu wytwornego wyglądu. Arteon R-Line ma natomiast bardziej sportowy charakter. Mając za podstawę jedną z tych trzech wersji wyposażenia Arteonowi można nadać jeszcze bardziej indywidualny styl.

W chwili wprowadzenia Arteona na rynek jest on dostępny do wyboru z trzema silnikami o różnej mocy – wszystkie połączone są z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów DSG. Wersja z jednostką 2.0 TDI (110 kW/150 KM)) kosztuje 154.590 zł. Ceny modeli z dwoma najmocniejszymi silnikami – o mocy 206 kW/280 KM (TSI)) oraz 176 kW/240 km (TDI)) wynoszą, odpowiednio, od 202.590 zł i od 197.790 zł. W ciągu tego roku ofertę uzupełnią kolejne silniki, dwa o mocy 190 KM (TSI i TDI), których produkcja rozpocznie się we wrześniu oraz jednostka 1.5 TSI o mocy 150 KM współpracująca z 6-biegową przekładnią mechaniczną, dostępna od lilstopada. Ta ostatnia została wyposażona w system odłączanych cylindrów ACT. Arteon w wersji Essence, napędzany 1,5-litrowym silnikiem, kosztuje 127.690 zł.