Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Nowy  Peugeot 308  otwiera kolejny rozdział swojej historii  najlepiej sprzedającego się modelu. Stylistycznie i technologicznie upodabnia się do pozostałych modeli marki. Pionowo umieszczona osłona chłodnicy z królującym pośrodku znakiem lwa, napięte linie nadwozia  i charakterystyczny układ świateł z diodami LED  kształtują wizerunek pojazdu. Nowe Peugeoty mają kojarzyć się z siłą i dynamiką.

Nowy PEUGEOT 308 wyposażony został w 100% systemów wspomagania prowadzenia, tak jak  nowy SUV PEUGEOT 3008.

 

Nowy PEUGEOT 308 ma lepsze właściwości jezdne, przede wszystkim za sprawą rzadko spotykanej w tym segmencie automatycznej, 8-stopniowej skrzyni biegów współpracującej z silnikiem wysokoprężnym BlueHDi 180 S&S i silnikiem wysokoprężnym o mocy 130 KM. Te dwie jednostki napędowe umożliwiają PEUGEOT przygotowanie się z wyprzedzeniem na wejście w życie nowej normy Euro 6.c, wymagającej zastosowania nowych systemów oczyszczania spalin w silnikach benzynowych i wysokoprężnych. Od września 2018 roku, emisja spalin w warunkach rzeczywistych (Real Driving Emissions RDE) nie będzie mogła przekraczać 2,1-krotności wartości homologowanych.

Spośród silników benzynowych dogłębnym zmianom poddano jednostkę 3-cylindrową.

Przy pracach nad obniżaniem emisji spalin uwagę zwrócono zarówno na miejsce ich powstawania jak i układ wydechowy, co zapewnia dalsze obniżenie zużycia paliwa i skuteczniejsze oczyszczanie. W silniku PureTech 130 S&S poprawiono proces spalania poprzez bardziej precyzyjne sterowanie układem wtrysku. Powstające spaliny przepływają najpierw przez katalizator, a następnie przez filtr cząstek z bierną regeneracją dla silników benzynowych GPF (Gasoline Particle Filter). Osiągi silnika można w pełni docenić dzięki nowej, manualnej, 6-stopniowej skrzyni biegów.