Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Rozpoczyna się druga edycja konkursu RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION. W tym roku przed młodymi projektantami stoi jeszcze większe wyzwanie – zaprojektowanie wnętrza SUV-a Renault klasy wyższej, następnej generacji Koleosa. Nie będzie to więc abstrakcyjny samochód przyszłości, ale wnętrze, które mogłoby za kilka lat znaleźć się w produkcji.

Na zwycięzcę czeka unikalna nagroda, wizyta w Dyrekcji Designu Renault
w Paryżu. Przewodniczącym jury jest Antoine Genin, Dyrektor Designu Wewnętrznego Grupy Renault.

Pracemożna nadsyłać za pośrednictwem formularza konkursowego na stronie renaultpassion.pl w terminie od 26 kwietnia do 26 czerwca 2017 r.

Laureatem poprzedniej edycji konkursu był Daniel Czyszczoń, student Inżynierii Wzornictwa Przemysłowego na Politechnice Krakowskiej.

Myślę, że to niecodzienna szansa na doświadczenie bardzo bliskie codziennej pracy projektanta samochodów. Nauka projektowania tu i teraz wnętrz, które spełnią oczekiwania klienta za kilka lat. Pod uwagę należy wziąć bardzo dużo elementów: ergonomię i ogólny komfort kierowcy i pasażerów, estetykę, dobór materiałów, tkanin i kolorów, a także oświetlenie, przestrzeń czy widoczność – mówi Antoine Genin, Dyrektor Designu Wewnętrznego Grupy Renault.

 

Zadaniem konkursowym jest zaprojektowanie wnętrza SUV-a Renault klasy wyższej, następnej generacji Koleosa. Projekty muszą uwzględniać zarówno elementy graficzne, jak i opisowe,
w tym rzuty z góry wnętrza samochodu, wizualizację deski rozdzielczej, konsoli centralnej,
a także propozycje kolorów i materiałów. Jury w ocenie projektów weźmie między innymi pod uwagę kompleksowość, pomysłowość i innowacyjność projektów.

 

Nowy Koleos łączy masywny styl SUV-a z zaletami i wyrafinowaniem typowymi dla dużej limuzyny. Oferuje wnętrze z siedzeniami zapewniającymi najwyższy poziom komfortu
w segmencie oraz rekordową ilość miejsca – promień na wysokości kolan na tylnych miejscach wynosi 289 mm. Kabina wyposażona jest w liczne ergonomiczne schowki, a bagażnik
o pojemności 624 litrów daje możliwość łatwej zmiany konfiguracji. Nowy Koleos to także atrakcyjne i wytrzymałe materiały wykończeniowe, takie jak satynowany ultracienki chrom, wytrzymała i przyjemna w dotyku powłoka na centralnej konsoli, piankowe materiały
w desce rozdzielczej czy kontrastowe przeszycia w skórzanej tapicerce siedzeń
i podłokietników. Wewnętrzne oświetlenie kabiny można personalizować. Zamontowane diody LED mogą przybrać zielony, niebieski, żółty, czerwony lub fioletowy odcień, w zależności od upodobań kierowcy i pasażerów.

 

Nagrody

Nagrodą za pierwsze miejsce jest wizyta w Dyrekcji Designu Renault w Paryżu, czyli możliwość przyjrzenia się, jak pracują projektanci w jednym z największych koncernów samochodowych na świecie. Zwycięzca otrzyma także nowego Koleosa do testu na okres 2 tygodni. Projektant, który zajmie drugie miejsce, otrzyma 5 000 zł oraz samochód do testów na tydzień. Trzecie miejsce to 2 000 zł i Koleos na weekend.

 

Jak się zgłosić

Zgłoszenia konkursowe należy przesyłać za pomocą formularza konkursowego znajdującego się na stronie renaultpassion.pl.

 

Terminy

Prace konkursowe będą przyjmowane w terminie od 26 kwietnia do 26 czerwca 2017 r. Nazwiska 4 finalistów wybranych przez jury zostaną ogłoszone 11 września br. W dniach 14-21 września planowane jest głosowanie internautów, w którym zostanie wybrany 5. finalista konkursu. Ogłoszenie laureatów nastąpi 6 października br.

 

Edycja 2016

Pierwsza edycja konkursu RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION odbyła się
w 2016 roku.
Zadaniem konkursowym było zaprojektowanie samochodu autonomicznego. Pierwsze miejsce zajął Daniel Czyszczoń, student Inżynierii Wzornictwa Przemysłowego na Politechnice Krakowskiej, drugą nagrodę otrzymał Konrad Cholewka, absolwent Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, a na trzecim stopniu podium stanął projektant Ryszard Szymański z Wrocławia. Zwycięski projekt zdaniem jury przedstawiał najbardziej futurystyczną koncepcję wnętrza i nadwozia spośród wszystkich finałowych prac. Doceniono także kompleksowość doświadczenia użytkownika od momentu dotknięcia logotypu na drzwiach pojazdu.

 

Więcej informacji na stronie renaultpassion.pl.