Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Międzynarodowe targi samochodowe w Szanghaju (19-28 kwietnia) sa miejscem prezentacji pierwszego elektrycznego samochodu Skody. Prezentowany model koncepcyjny VISION E robi imponujące wrażenie dzięki atletycznej sylwetce połączonej z ponadprzeciętnymi wymiarami: 4688 mm długości, 1924 mm szerokości i 1591 mm wysokości. . Przedni pas z wyraziście wyrzeźbioną maską ozdobiony jest trójkątnymi światłami o krystalicznej formie wykonanymi w technologii Matrix LED. Lista elementów, robiących piorunujące wrażenie w VISION E jest jednak o wiele dłuższa: dość wspomnieć choćby o imponujących obręczach kół ze stopów metali lekkich. Uwagę zwraca także zestaw kamer, które budują jeszcze dokładniejszy i pełniejszy obraz tego, co się dzieje wokół samochodu.

Wewnątrz auto imponuje obracającymi się o 20 stopni fotelami, ukazując ponadprzeciętnie przestronną i funkcjonalną kabinę. Przy 2851 mm rozstawu osi i radykalnie krótkich zwisach, wymiary zewnętrzne VISION E zostały maksymalnie efektywnie wykorzystane w środku. Elektryczny układ napędowy pozwolił wygospodarować dodatkowe miejsce dla pasażerów i wyeliminować tunel środkowy. Ultra-nowoczesny charakter VISION E tworzą innowacje technologiczne: wiele ekranów dotykowych dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu oraz Phoneboxy montowane w drzwiach. Niektóre z funkcji systemu infotainment mogą być kontrolowane za pomocą gestów lub komend głosowych. Nowością jest zastosowanie zwiększającej bezpieczeństwo funkcji monitorowania wzroku kierowcy.

Obok napędu elektrycznego VISION E jest też pierwszy modelem ŠKODY wyposażonym w system autonomicznej jazdy trzeciego stopnia, który wprowadza poziom komfortu i bezpieczeństwa na zupełnie nowy poziom. Pozwala on samochodowi w ograniczonym zakresie samodzielnie poruszać się w korku czy na drodze szybkiego ruchu, jak i parkować bez udziału kierowcy.

Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii, ładowanie ŠKODY VISION E może odbywać się w duchu „Simply Clever”, czyli bezprzewodowo (z pomocą specjalnych paneli podłogowych zamontowanych w garażu, ładujących pojazd przy pomocy technologii indukcyjnej).

Wraz z debiutem modelu koncepcyjnego VISION E, ŠKODA przedstawia swoją wizję e-mobilności. Strategicznym celem marki jest posiadanie w swojej ofercie hybryd typu plug-in oraz pięciu modeli elektrycznych do 2025 roku. Od tego momentu jedna na cztery sprzedawane ŠKODY ma być zasilana jednym z dwóch typów alternatywnego napędu. Elektryczne samochody ŠKODY zachowają w pełni pragmatyczny charakter: będą cechowały się dużym zasięgiem, bezkompromisową wydajnością oraz wyjątkowo łatwym ładowaniem.