Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

 

Nowy Lexus IS miał swoją światową premierę na salonie samochodowym w Pekinie, a tej jesieni trafia do klientów w Europie. Producent zdecydował się na face lifting trzeciej generacji, która w ubiegłym roku wzbogaciła się o nowe silniki. Zmiany stylistyczne są łatwo dostrzegalne, ich celem było wyostrzenie rysów i podkreślenie sportowej smukłości samochodu. Zmodernizowano także wyposażenie, aktualizując listę elektronicznych asystentów kierowcy, czynnie czuwających nad bezpieczeństwem pasażerów. Ważną nowością jest pakiet Lexus Safety System+, który zawiera system zapobiegający najechaniu na pojazd poprzedzający, zderzeniu z pieszymi lub innymi przeszkodami (PCS) z funkcją automatycznego hamowania, system ostrzegania i korygowania toru jazdy po nieumyślnym opuszczeniu pasa ruchu (LDA), automatyczne światła drogowe (AHB) a także aktywny tempomat radarowy i opcjonalnie monitor martwego pola lusterek wstecznych z funkcją ostrzegania o poprzecznym ruchu podczas cofania (Rear Cross Traffic Alert).

Najbardziej rzucają się w oczy zmiany, jakim został poddany front auta, któremu bardziej wyrazisty charakter nadaje przeprojektowana szeroka atrapa chłodnicy w firmowym kształcie klepsydry z ciemno oksydowanymi lamelami lub siatką w wersji F-Sport. Powiększone wloty powietrza chłodzącego hamulce i bardziej uwypuklona pokrywa silnika oraz nowe światła LED nie umkną uwadze fanów marki. 

Z tyłu też zaszły zmiany. Światła cofania  wpisano w tylne lampy zespolone, które wraz z przeciwmgielnymi zyskały bardziej fantazyjny kształt. Wprowadzono nowe, chromowane wyloty rur wydechowych o przekroju w kształcie łzy.

 

Paletę odcieni nadwozia uzupełniono o dwa nowe lakiery – czarny obsydian metalik oraz granatowy metalik, a sylwetka wyraźnie zyskała na lekkości dzięki nowym wzorom 17-calowych, 10-ramiennych felg.

Wnętrze odmłodzono nową paletą kolorów – Nuance Black, Noble Brown i Chateau. W kabinie wprowadzono też zmiany poprawiające komfort i ergonomię, odświeżono konsolę centralną, panel klimatyzacji, zegary, centralny zegarek oraz kierownicę wielofunkcyjną. Pojawiły się nowe materiały: połączenie czarnego drewna z aluminium Laser Cut, matowiony Warm Metal oraz Naguri Aluminium w wersji F-Sport. Każdy kto zajmie miejsce kierowcy, w pierwszej kolejności zauważy wielki 10,3-calowy ekran systemu multimedialnego, niedostępny wcześniej. Nabywcy będą mogli więc wybrać jeden z dwóch doskonałych zestawów: standardowy Lexus Display Audio z 7-calowym wyświetlaczem i funkcją Scout GPS Link, bądź system z nawigacją, ulepszonym sterownikiem Remote Touch, z nowym ekranem o przekątnej 10,3 cala oraz systemem audio Mark Levinson® Premium Surround z 15 głośnikami o łącznej mocy 835 watów.