Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

 

Po 9 latach produkcji do sprzedaży wchodzi następna generacja Audi A5 i S5 Coupe. Wygląd zewnętrzny to kontynuacja linii poprzedniego modelu.  Doskonale wyważone proporcje z długą maską silnika, zwiększonym rozstawem osi i krótkimi zwisami, podkreślają sportowego ducha nowego A5 Coupé. Plastycznie uformowana, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe, jest wyraźnie bardziej płaska i szersza niż u poprzednika. Precyzyjnie biegnąc nad wnękami wszystkich czterech kół, podkreśla w tych miejscach wytłoczenia błotników, jasno dając do zrozumienia, że samochód wyposażony jest w napęd na cztery koła quattro.

Na początek, nowe Audi A5 Coupé będzie wyposażane w jeden z sześciu silników, wśród których znajdują się trzy jednostki TFSI i trzy jednostki TDI. Ich moc znacznie wzrosła i mieści się w przedziale od 110 kW (150 KM) do 200 kW (286 KM).
W porównaniu do modelu poprzedniego, moc zwiększyła się nawet o 17 procent, a spalanie spadło nawet o 22 procent. Wszystkie jednostki, a zwłaszcza dwa sześciocylindrowe silniki 3.0 TDI, łączą wysoką wydajność ze sportowym generowaniem mocy i wysoką kulturą pracy.

Dzięki nowej jednostce napędowej 3.0 TFSI, Audi S5 Coupé jest teraz klasą samą w sobie. Turbodoładowany silnik V6 może pochwalić się sportowymi osiągami, ale też wysoką efektywnością. Z pojemności skokowej 2995 cm3, sześciocylindrowy motor „wyciska” moc 260 kW (354 KM), o 15 kW (15 KM) większą niż wcześniejsza wersja modelu.

Do każdego silnika nowego Audi A5 Coupé dopasowano odpowiedni układ przeniesienia mocy. Manualna skrzynia biegów i siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic, występują w połączeniu z silnikami czterocylindrowymi oraz z jednostką 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM) zarówno z napędem na przednią oś, jak i z napędem na wszystkie koła. Ośmiobiegowa automatyczna przekładnia tiptronic zarezerwowana jest dla topowej wersji silnika wysokoprężnego o mocy 210 kW (286 KM) oraz dla silnika modelu S5. Obu tym jednostkom towarzyszy standardowo stały napęd na cztery koła quattro. Na życzenie, Audi dostarcza sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi, zapewniający jeszcze większą dynamikę
i precyzję prowadzenia.

- 1.4 TFSI o mocy 110 kW (150 KM)

- 2.0 TFSI o mocy 140 kW (190 KM)

- 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM)

- 2.0 TDI o mocy 140 kW (190 KM)

- 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM)

- 3.0 TDI o mocy 210 kW (286 KM)

W Audi S5 Coupe przewidziano , turbodoładowany silnik 3.0 TFSI. Przy pojemności skokowej 2995 cm3, jednostka V6 TFSI wytwarza 260 kW (354 KM) mocy – czyli o 15 kW (21 KM) więcej niż poprzednik. 500 Nm (więcej o 60 Nm) momentu obrotowego dostępnych jest w przedziale od 1370 do 4500 obr./min. Według standardów zużycia paliwa cyklu NEDC, nowy silnik 3.0 TFSI spala średnio tylko 7,3 l benzyny na 100 km, emitując 166g CO2 na kilometr. Prędkość od 0 do 100km/h S5 osiąga po 4,7 s

Zwiększone wymiary i wydłużony rozstaw osi przekładają się na wielkość wnętrza pojazdu. Zarówno kierowca, jak i pasażer na przednim siedzeniu, mają do dyspozycji dużo miejsca. Pozioma architektura tablicy rozdzielczej i długie, poziome pasmo nawiewów, dają poczucie dużej przestrzeni

Bagażnik ma pojemność 465 litrów, czyli o dziesięć litrów więcej niż u poprzednika. Tylne siedzenie może być dzielone w stosunku 40:20:40, a dzięki dźwigni
w bagażniku, można je łatwo składać i rozkładać. Na życzenie, dla dwudrzwiowego Coupé, Audi dostarczyć może układ sterowania gestami, umożliwiający otwieranie pokrywy bagażnika ruchem stopy. Opcjonalny hak holowniczy wysuwa się elektrycznie po naciśnięciu przycisku.