Auto w Pracy

Slideshow Image

Firma Lexus już po raz piąty zaprasza projektantów do udziału w dorocznym, międzynarodowym konkursie Lexus Design Award, którego celem jest promowanie młodych talentów, poszukujących nowych dróg i idei w sztuce wzornictwa przemysłowego.

Motywem przewodnim tegorocznego konkursu jest słowo „Yet”, oznaczające „ale”, „a jednocześnie”, symbolizujące pozornie sprzeczne cechy, które łączą samochody Lexus – na przykład wyjątkowy luksus, a jednocześnie wyczynowe osiągi. Jak wyjaśnia Yoshihiro Sawa, wiceprezes Lexus International, połączenie takich cech nie musi być wynikiem kompromisu. Gdy jest efektem harmonijnej synergii, otwiera zupełnie nowe możliwości.


 

Uczestnicy mogą zgłaszać swoje prace, inspirowane motywem przewodnim, do 16 października. Spośród nich zostanie wyłonionych dwunastu finalistów, którzy przedstawią swoje projekty podczas przyszłorocznego Milan Design Week. Czwórka z nich zostanie zaproszona do wykonania prototypów pod kierunkiem uznawanych w świecie projektantów, zaś ich dzieła będą prezentowane na wystawie Lexusa w Mediolanie, a grupa jurorów wybierze spośród nich zdobywcę nagrody głównej.

 

Tegoroczną nagrodę Grand Prix przyznano projektowi Agar Plasticity zespołu AMAM, obejmującemu wykorzystanie tworzyw uzyskanych z morskich alg do wytwarzania estetycznych, biodegradowalnych opakowań i innych przedmiotów; tematem przewodnim było „Przewidywanie”. Poprzedni motyw przewodni – „Zmysły” – zaowocował nagrodą główną dla stworzonego przez Emanuelę Corti i Ivan Parati projektu Sense-Wear, kolekcji odzieży i akcesoriów pomocnych w terapii osób z dolegliwościami w rodzaju autyzmu czy choroby Tourette'a.

 

Udział w konkursie daje młodym projektantom szansę pracy z prawdziwymi mistrzami zawodu i zaprezentowania swojej twórczości na arenie światowej – na przykład projekt Sense-Wear pokazywany był na prestiżowych, międzynarodowych wystawach w Tokio i Moskwie.