Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Najmocniejsza odmiana Forda Fiesta ST200, debiutuje w czterdziestą rocznice powstania pierwszej Fiesty. W porównaniu z uznanym modelem Fiesta ST, wersja ST200 oferuje o 10 procent wyższą moc i o 20 procent wyższy moment obrotowy. Specjalnie skalibrowany silnik benzynowy 1,6 litra EcoBoost pracujący pod maską tej wersji rozwija 200 KM i 290 Nm.

Ford Fiesta ST200 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy, zapewniając lepszą elastyczność, lepsze osiągi i większą przyjemność z jazdy. Inżynierowie Forda zmodernizowali również zawieszenie i układ kierowniczy, co przełożyło się na wyższą dynamikę jazdy i wyższy komfort podróżowania.

Dzięki ponownemu zestrojeniu, silnik 1,6 litra EcoBoost pracujący pod maską Fiesty ST200 generuje 200 KM - czyli dwa raz więcej, niż w modelu Fiesta XR2 sprzed 20 lat - oraz 290 Nm momentu obrotowego. Ponadto, jednostka dostarcza dodatkowe 15 KM i 30 Nm momentu obrotowego nawet przez 20 sekund dzięki funkcji overboost.

Skrócenie końcowego przełożenia z 3,82 w Fieście ST do 4,06 w Fieście ST200 zaowocowało lepszą elastycznością na poszczególnych biegach - przyspieszenie od 50 do 100 km/h na czwartym biegu zajmuje zaledwie 5,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.

Ford Fiesta ST200 wykorzystuje zmodernizowane zawieszenie Fiesty ST oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPAS, które poprawia komfort jazdy i dynamikę prowadzenia. Oprócz zmodernizowanych amortyzatorów, o lepsze tłumienie nierówności dba tylna belka skrętna o sztywności zwiększonej o 27 procent oraz przedni stabilizator poprzeczny o średnicy zwiększonej z 19 do 21 mm. Podobnie, jak Fiesta ST, wersja ST200 jest o 15 mm niżej zawieszona, niż standardowy Ford Fiesta.

Fiesta ST200 została wyposażona w układ eTVC poprawiający stabilność jazdy na zakrętach oraz układ elektronicznej kontroli stabilności ESC z trzema trybami pracy. Podczas pokonywania zakrętów układ eTVC przyhamowuje przednie wewnętrzne koło, aby poprawić przyczepność i zredukować podsterowność bez ograniczania prędkości jazdy. Z kolei układ ESC może pracować w różnych trybach, w częściowo uśpionym lub w pełni dezaktywowanym.

W Fordzie Fiesta ST zastosowano przednie hamulce tarczowe o średnicy 278 mm oraz tylne hamulce tarczowe o średnicy 253 mm, a całość uzupełnia większa, niż w standardowej Fieście pompa główna.

Opracowana przez Forda 1,6-litrowa jednostka benzynowa EcoBoost wykorzystuje turbosprężarkę, system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT) oraz układ bezpośredniego wtrysku paliwa, co zapewnia wysoką moc i niskie średnie zużycie paliwa wynoszące 6,1 l/100 km. Emisja CO2 to 140 g/km*.

Ford Fiesta ST200 wyróżnia się nadwoziem o bardziej wyrafinowanym projekcie, który uzupełnia ekskluzywny lakier Storm Grey dostępny jako jedyny w palecie. Dodatkową ozdobą są czarne, matowe obręcze aluminiowe ST o średnicy 17 cali z polerowanymi ramionami.

Ponadto, modele Fiesta ST200 otrzymały czerwone zaciski hamulcowe, dużą, trapezoidalną osłonę chłodnicy ST o strukturze plastra miodu, dynamiczny przedni spojler i wyprofilowane progi boczne, tylny dyfuzor w kolorze nadwozia oraz pokaźny tylny spojler dachowy.



We wzbogaconym wnętrzu znalazły się unikatowe, częściowo skórzane fotele przednie Charcoal Recaro wykończone - podobnie, jak pasy bezpieczeństwa - kontrastującymi, srebrnymi nićmi. Uzupełnieniem całości są podświetlane nakładki progowe z logo ST200, wstawki z włókna węglowego w desce rozdzielczej, aluminiowe nakładki na pedały i aluminiowy drążek skrzyni biegów, kierownica ST oraz ciemne wykończenie wnętrza z podsufitką z srebrnymi detalami.