Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Już od połowy 2016 roku nowe samochody użytkowe Ford Transit i Ford Transit Custom wyposażone w nowy, zaawansowany silnik Diesla Ford EcoBlue o pojemności 2 litrów zaoferują klientom obniżone koszty eksploatacji oraz doskonałe osiągi.

W modelach Ford Transit i Ford Transit Custom silnik 2,0 litra EcoBlue będzie oferowany w wersjach o mocy 105, 130 i 170 KM, przy czym każdy wariant odznacza się wyższym momentem obrotowym w porównaniu ze stosowaną do tej pory jednostką o pojemności 2,2 litra. Ponadto, nowy silnik uzyskuje o 20 procent wyższy moment obrotowy przy 1250 obr./min., dzięki czemu kierowcy samochodów użytkowych bez trudu stawią czoła codziennym wyzwaniom drogowym.

Niższe koszty eksploatacji idą w parze z obniżonym zużyciem paliwa. Modele Transit wyposażone w opcjonalny układ Auto-Start-Stop emitują od 174 gramów CO2 na kilometr i zużywają średnio już od 6,6 litra paliwa na 100 kilometrów - to o 10 procent mniej, niż w modelu sprzedawanym wcześniej.

Z kolei modele Transit Custom wyposażone w opcjonalny układ Auto-Start-Stop emitują od 157 gramów CO2 na kilometr i zużywają średnio już od 6,1 litra paliwa na 100 kilometrów, czyli o 13 procent mniej, niż w modelu sprzedawanym do tej pory.

Ford szacuje, iż na dystansie 130 000 kilometrów model Transit Custom z nowym silnikiem o mocy 105 KM pozwoli zaoszczędzić do 5000 zł w porównaniu z poprzednikiem, który dysponował silnikiem o mocy 100 KM***.

Koszty eksploatacji również zostały obniżone dzięki wydłużeniu okresów między przeglądami do dwóch lat lub 60 000 kilometrów, dzięki czemu modele Transit i Transit Custom mogą przejechać pomiędzy planowanymi wizytami w serwisie dodatkowe 10 000 kilometrów.

W celu spełnienia surowych norm emisji Euro VI, w silniku Diesla 2,0 litra Ford EcoBlue zastosowano zoptymalizowany układ spalania z systemem selektywnej redukcji katalitycznej gazów wydechowych z wykorzystaniem AdBlue® (wodny roztwór mocznika).

Od końca 2016 roku klienci będą również mogli zamówić sześciobiegową przekładnię automatyczną w miejsce sześciobiegowej skrzyni ręcznej, natomiast w modelach Transit Custom Kombi w opcji dostępne będzie nowe tylne zawieszenie pneumatyczne.

Wśród zaawansowanych funkcji, które dbają o zachowanie stabilności pojazdu w ekstremalnych sytuacjach drogowych, znalazły się trzy opatentowane przez Forda funkcje: 

- System stabilizacji pojazdu podczas bocznych podmuchów wiatru Side Wind Stabilisation – nowy system, który uruchamia hamulce po jednej stronie auta, aby zredukować negatywne skutki nagłego podmuchu wiatru, 

- Curve Control - opracowany przez Forda systemem, którego zadaniem jest bezpieczne i stabilne przyhamowanie samochodu po zbyt szybkim wejściu w zakręt, na przykład podczas zjazdu z autostrady, 

- Układ zapobiegającym przechyłowi i wywróceniu pojazdu Roll Stability Control – system zapobiega wywróceniu się pojazdu poprzez odpowiednie sterowanie momentem obrotowym silnika oraz hamulcami przy każdym z kół.

Zmodernizowane modele Transit i Transit Custom są dostępne w wielu różnych wariantach do wyboru, w tym z różnymi wysokościami dachu i różnymi rozstawami osi, a także w wersjach o różnej dopuszczalnej masie całkowitej. Ponadto, oferowane są odmienne wersje nadwozia, jak van, kombi czy van z podwójną kabiną. Nabywcy modelu Transit mogą dodatkowo wybrać napęd na przednie koła, na tylne koła lub na wszystkie koła, a także wersję podwozie z kabiną oraz autobus.

Dwutonowy Transit i jednotonowy Transit Custom to najważniejsze modele w odnowionej gamie Forda Transita, która obejmuje również mniejsze vany Transit Connect i Transit Courier. Pomyślne wprowadzenie na rynek tej rozszerzonej palety pomogło Fordowi wspiąć się na pierwsze miejsce wśród producentów sprzedających najwięcej samochodów użytkowych w Europie w 2015 roku - po raz pierwszy od 19 lat. Firma oddała w ręce klientów łącznie 280 000 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 23 procent w stosunku rok do roku.