Auto w Pracy

Slideshow Image

 

W Raporcie DEKRA o samochodach używanych eksperci oceniają wyniki ogółem około 15 milionów głównych badań technicznych przeprowadzonych w okresie dwóch lat.
W statystykach uwzględnione zostały wyłącznie usterki istotne dla oceny modeli pojazdów. Typowe błędy w obsłudze, za które prawdopodobnie bardziej odpowiedzialny jest właściciel niż sam samochód, nie były brane pod uwagę.

W tym roku Raport Samochodów Używanych DEKRA 2016 oceną objął łącznie 474 modele samochodów.

Ocena została przeprowadzona w zależności od klasy pojazdu i kategorii przebiegu. Skuteczne porównanie było możliwe dzięki zastosowaniu dziewięciu różnych klas pojazdów, od samochodów małych do dostawczych. Testy samochodów używanych przeprowadzane przez DEKRA w ramach Raportu Samochodów Używanych były zawsze prowadzone
z uwzględnieniem przebiegu, ponieważ eksperci są zdania, że przebieg ma większy wpływ na podatność pojazdu na występowanie usterek niż jego wiek. Dziewięć klas pojazdów zostało podzielonych na trzy kategorie przebiegu (od 0 do 50 000 km, 50 001 do 100 000 km,
od 100 001 do 150 000 km).

Wśród samochodów dostawczych w kategorii od 0 do 50 000 km i od 50 001 do 100 000 km zwyciężyło Renault Master, które okazało się najlepszym pojazdem. Nagrodę odebrał Paweł Baranowski - Szef Działu Samochodów Dostawczych Renault Polska.

Renault zajmuje drugą pozycję na polskim rynku samochodów dostawczych z udziałem 15,1%
(8 570 szt.), a model Master zajmuje drugie miejsce w swoim segmencie. Renault od
roku 2009 specjalizuje się w zabudowach specjalistycznych, osiągając na koniec 2015 roku ponad 32-procentowy udział modelu Master w segmencie podwozi do zabudowy. Oferta zabudów specjalistycznych obejmuje ponad milion możliwości dzięki bogatej ofercie produktowej przygotowanej we współpracy z najlepszymi firmami nadwoziowymi w Polsce.

Gama Mastera jest tworzona „na miarę” i obejmuje w Polsce ponad 150 wersji: 4 długości,
3 wysokości, 4 klasy ładowności a także wersje: furgon, furgon brygadowy, podwozie z kabiną, podwozie z podwójną kabiną, platforma z kabiną, wywrotki, kontenery, wersje z przednim
i tylnym napędem, o objętości użytecznej od 8 do 22 m3. W ofercie znajduje się także wersja: L4H2 i H3 Furgon z napędem na tylne, pojedyncze koła. Ta wersja z wydłużonym zwisem tylnym jest przeznaczona w szczególności dla użytkowników pokonujących długie trasy oraz firm kurierskich. Większa odległość między nadkolami umożliwia załadunek europalet również
w tylnej części pojazdu.

Do sukcesu Renault na rynku samochodów specjalistycznych znacznie przyczynia się także sieć PRO+, 17 wyspecjalizowanych punktów sprzedaży i serwisu, dysponujących m.in. parkiem modyfikowanych samochodów pokazowych, dopasowaną ofertą finansowania pojazdów oraz specjalnym programem obsługowym, kierowanym do przedsiębiorców.