Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Światowa premiera nowej Optimy Sportswagon odbyła się podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Zaledwie miesiąc po światowej premierze polska publiczność mogła obejrzeć ten samochód w Poznaniu na Motor Show. Do polskich salonów trafi jesienią tego roku. Najtańsza wersja tego kombi będzie kosztować 93900zł.

Wzorowana na modelu studyjnym Kia Sportspace – pokazanym podczas salonu samochodowego w Genewie w ubiegłym roku – Optima Sportswagon jest pierwszym kombi klasy średniej marki Kia. Pod względem wymiarów zewnętrznych kombi zachowało długość i szerokość odmiany sedan (długość wynosi 4855 mm, szerokość – 1860 mm), i jest wyższe o jedynie 5 mm (wysokość wynosi 1470 mm).

Szerokie światła z tyłu wykonane w technologii LED i zachodzące aż na boki nadwozia, sporych rozmiarów owalna i wyraźnie widoczna końcówka układu wydechowego oraz tylny zderzak zintegrowany z dyfuzorem podkreślają usportowiony charakter Optimy Sportswagon. Sportowy wizerunek dopełniają 16- lub 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami o niskim profilu.

Multimedialny system w Optimie Sportswagon seryjnie jest wyposażony w 6 głośników. Za dopłatą miłośnicy dobrego i czystego brzmienia mogą ją wyposażyć w system audio Harman Kardon Premium Sound o mocy 490 W z zewnętrznym wzmacniaczem oraz zintegrowany z 8 głośnikami i z subwooferem. Muzykę zapisaną w postaci plików audio system ten odtwarza w technologii Clar-Fi.

W zależności od rynku, Optima Sportswagon może być wyposażona w system Around View Monitor, który zapewnia widok dookoła auta. Dzięki obrazowi z 4 kamer na dotykowym ekranie jest wyświetlany widok auta z góry wraz z najbliższym otoczeniem, co zdecydowanie ułatwia manewrowanie i parkowanie samochodem liczącym blisko 5 m długości. Smart Parking Assist System (SPAS) również jest oferowany. Dzięki niemu Optima Sportswagon automatycznie potrafi zaparkować nie tylko w miejscu równoległym do krawędzi jezdni, ale także w luce między autami zaparkowanymi prostopadle do krawężnika.

Nowa Optima Sportswagon zasługuje na miano najbardziej funkcjonalnej Optimy w historii. Zasługa w tym nie tylko pojemnego przedziału bagażowego, ale także przemyślanych rozwiązań ułatwiających zagospodarowanie przestrzeni w bagażniku. W porównaniu z przedziałem bagażowym Optimy sedan bagażnik Sportswagona znacząco urósł i ma pojemność 552 l (wg normy VDA).

 

Pakowanie bagażnika Optimy Sportswagon ułatwia również system Smart Power Tailgate, czyli elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, która otwiera się automatycznie, gdy kluczyk do auta zostanie zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie pokrywy bagażnika.

 Napędzana na przednie koła Optima Sportswagon będzie oferowana z trzema silnikami do wyboru, wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Najsłabszą jednostką napędową jest turbodiesel 1.7 CRDi o mocy 141 KM. Dwulitrowy, wolnossący silnik 2.0 CVVL osiąga moc 163 KM. Najmocniejsza i najbardziej sportowa z wyglądu odmiana Optimy kombi – 2.0 T-GDI GT – jest napędzana turbodoładowanym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Optima w tej wersji oddaje kierowcy do dyspozycji 245 KM i 353 Nm, dostępne w przedziale już od 1350 obr/min do 4000 obr/min.

Standardowo, 1,7-litrowy turbodiesel współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Jako opcję będzie można wybrać nową, 7-stopniową skrzynię biegów z dwoma sprzęgłami, która zmienia przełożenia bardzo płynnie i szybko. Silnik 2.0 CVVL seryjnie współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Za dopłatą, do tego silnika można wybrać klasyczną automatyczną skrzynię biegów, również o sześciu przełożeniach. Najmocniejszy silnik Optimy Sportswagon standardowo współpracuje z 6-stopniową przekładnią automatyczną.

Optima Sportswagon trafi do sprzedaży w Europie jesienią. Samochód będzie produkowany w koreańskiej fabryce Kia w Hwasung. Podobnie jak pozostałe modele, także Optima Sportswagon będzie objęta 7-letnią gwarancją producenta (lub przebieg 150 tys. km).

Dane techniczne