Auto w Pracy

Slideshow Image

 

PROACE VERSO to nowy van, który debiutuje podczas targów motoryzacyjnych w Genewie 2016. Wraz z nim do gamy modelowej Toyoty powraca prawdziwy wielozadaniowy samochód typu MPV, z możliwością transportu nawet dziewięciu osób.

Twórcy PROACE VERSO korzystali z doświadczenia zdobytego dzięki pierwszej generacji modelu PROACE (zastąpił on samochody Hiace w 2013 r.).
Toyota PROACE VERSO będzie dostępna w trzech wersjach nadwozia: Compact, Medium i Long.


Wersja Compact ma 4,6 m długości i rozstaw osi 2,9 m, a przy tym oferuje bardzo dobry stosunek wymiarów nadwozia do wielkości wnętrza. Mimo 9-miejscowej kabiny średnica zawracania wynosi tylko 11,3 m, pojazd umożliwia więc łatwe manewrowanie i parkowanie w gęsto zabudowanych obszarach.
Wersja Medium to nadwozie o długości 4,9 m i rozstaw osi 3,2 m. Wersja Long cechuje się takim samym rozstawem osi (3,2 m), ma jednak wydłużony tył, dzięki czemu zapewnia większą przestrzeń bagażową. Całkowita długość auta wynosi 5,3 m. Wszystkie trzy warianty mają szerokość 2,2 m i 1,9 m wysokości.


Nowa Toyota PROACE VERSO będzie dostępna z pięcioma układami napędowymi do wyboru, w tym 1.6- i 2.0-litrowymi silnikami Diesla o różnych mocach i z różnymi skrzyniami biegów. Dzięki systemowi Stop & Start umożliwiają one osiągnięcie najlepszej w tej klasie emisji CO2.

Silnik 1.6 o mocy 95 KM (70 kW) współpracuje z 5-biegową manualną skrzynią biegów lub 6-biegową skrzynią półautomatyczną. W pierwszej z tych konfiguracji emisja CO2 kształtuje się na poziomie 144–148 g/km, natomiast w drugiej, wyposażonej w system top & Start, jest to tylko 135–139* g/km.

Mocniejszy silnik 1.6 o mocy 115 KM (85 kW) współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Dzięki systemowi Stop & Start odnotowuje emisję CO2 na poziomie 133–137 g/km.

2.0-litrowy turbodiesel o mocy 110 kW/150 KM jest dostosowany do 6-biegowej ręcznej skrzyni biegów. Zastosowanie systemu Stop & Start pozwala uzyskać emisję CO2 na poziomie 139–143 g/km.

Wariant 2.0-litrowej jednostki napędowej o mocy 130 kW/180 KM współpracuje natomiast z 6-biegową skrzynią automatyczną i jest najmocniejszym silnikiem w nowej ofercie PROACE VERSO. Dzięki systemowi Stop & Start odnotowuje emisję CO2 na poziomie 151–159* g/km.