Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Na ulice wyjeżdża odmłodzone Audi A3 z nowymi systemami wsparcia kierowcy, nowymi silnikami oraz nową stylistyką reflektorów i świateł tylnych. Na pokładzie samochodu znaleźć można również nowatorskie rozwiązanie: Audi virtual cockpit. Nowe A3 dostępne jest w Polsce jako wersja Sportback i limuzyna.

Oferując całą gamę systemów wsparcia kierowcy. Nowością w tym segmencie jest asystent jazdy w korkach, współpracujący z Audi adaptive cruise control (ACC) z funkcją Stop&Go. Opcjonalny system utrzymuje auto w odstępie od jadącego przed nim pojazdu, a w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów S tronic, po całkowitym, krótkim zatrzymaniu samochodu sprawia, że ten ponownie rusza. Podczas poruszania się po drogach dobrej jakości, w spowolnionym ruchu gdzie prędkość nie przekracza 65 km/h, asystent jazdy w korku może również na krótko przejąć kontrolę nad prowadzeniem samochodu. Kolejną nowością w odmłodzonej rodzinie A3 jest dostępny opcjonalnie system Emergency Assist. Może on wyhamować pojazd aż do bezpiecznego zatrzymania, jeżeli rozpozna,
że mimo ostrzeżeń kierowca nie podejmuje żadnych czynności. Nowy asystent ruchu poprzecznego z tyłu ostrzega kierowcę przed pojazdami i obiektami przecinającym jego tor jazdy, na przykład kiedy nasze A3 wyjeżdża powoli z poprzecznego miejsca parkingowego.

Niewątpliwą atrakcją wyposażenia wnętrza nowego Audi A3 jest Audi virtual cockpit. Na wysokiej rozdzielczości ekranie TFT  o przekątnej 12,3 cala, wyświetla najważniejsze dane związane z prowadzeniem samochodu oraz informacje niezbędne do kontynuowania podróży. Przy pomocy umieszczonego na wielofunkcyjnej kierownicy przycisku „View”, kierowca może wybierać jeden z dwóch dostępnych widoków kokpitu. W trybie klasycznym wyświetlone są duże wskaźniki, zbliżone kształtem do klasycznych zegarów analogowych. W trybie infotainment natomiast, na ekranie dominuje okno mapy nawigacji lub wyświetlane są listy telefonu, radia i systemu audio. Obrotomierz  i prędkościomierz mają wtedy postać małych, umieszczonych w dwóch krańcach ekranu zegarów.

Mimo prawie niezmienionych wymiarów: długość 4,24 metra, rozstaw osi 2,60 metra, nowe Audi A3 sprawia wrażenie samochodu jeszcze bardziej sportowego  i ekspresyjnego. Osłona chłodnicy Singleframe jest teraz szersza i ma ostrzejsze kształty. Reflektory są płaskie i charakteryzują się wyrazistymi konturami zewnętrznymi.

Tył nowego A3, z poziomą grafiką tylnych świateł i wyraźną krawędzią ponad nowo zaprojektowanym dyfuzorem, podkreśla szerokość auta. Paleta barw nadwozia została poszerzona. Do wyboru jest teraz dwanaście kolorów lakieru.

Gama silników modelu Audi A3 obejmuje cztery jednostki: dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Zakres ich mocy sięga od 81 kW (110 KM) do 110 kW (150 KM). Wszystkie spełniają normę EU6.

Po raz pierwszy w serii A3, Audi oferuje teraz jednostkę trzycylindrową: 1.0 TFSI. Kompaktowy motor generuje moc 85 kW (115 KM) i moment obrotowy 200 Nm, w zakresie od 2000 do 3500 obr./min.

Jednostkę 1.4 TFSI COD ultra wyposażono w wydajnościowe rozwiązanie techniczne: cylinder on demand. Technika ta oznacza możliwość odłączenia dwóch cylindrów, jeżeli podczas jazdy nie jest wymagana zwiększona moc. Silnik o pojemności  1395 cm3 generuje moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 250 Nm.

W nowym Audi A3, moc napędowa przekazywana jest standardowo na koła przedniej osi. Stały napęd na cztery koła quattro przewidziano opcjonalnie dla silnika 2.0 TDI  o mocy 110 kW (150 KM).

Audi A3 Sportback e-tron

Audi A3 Sportback e-tron z hybrydowym napędem typu plug-in, to połączenie spalinowej jednostki napędowej 1.4 TFSI o mocy 110 kW (150 KM) i momencie obrotowym 250 Nm z silnikiem elektrycznym generującym 75kW i moment 330 Nm. Moc systemu - 150 kW (204 KM) – daje możliwość niemalże sportowej jazdy.

Pełne ładowanie baterii litowo-jonowej (8,8 kWh) ze złącza prądu trójfazowego 380 Volt, trwa nieco dłużej niż dwie godziny.

Audi S3

Silnik 2.0 TFSI generuje moc 228 kW (310 KM) i w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów S tronic, w szerokim zakresie od 2000 do 5400 obr./min, wytwarza maksymalny moment obrotowy 400 Nm.

Nowe Audi A3 trafi do sprzedaży na początku maja, pierwsze dostawy do klientów będą miały miejsce latem.