Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Nowy SUV o mocy 320 kW (435 KM) i momencie obrotowym 900 Nm, dostępnym
w przedziale od 1000 do 3250 obr./min.  Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Wg. norm Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEFZ), samochód spala 7,4 litra paliwa na 100 kilometrów. Odpowiada to emisji 194 g CO2 na km.

Silnik 4.0 TDI przebudowano od podstaw. Motor V8 czerpie swą moc z 3956 cm3 pojemności skokowej.  Dwie turbosprężarki załączają się selektywnie, zgodnie z koncepcją ładowania stopniowego, ponieważ przy niższym i średnim obciążeniu spaliny dopływają tylko do jednej z nich. Druga turbina włącza się dopiero przy wyższych obciążeniach. Elektrycznie napędzana sprężarka (EAV), zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów, uzupełnia pracę dwóch turbosprężarek, dając dynamiczny zryw przy ruszaniu. Dodatkowa moc generowana przez EAV wspiera silnik 4.0 TDI podczas startu i przyspieszania przy niskich obciążeniach. Kierowca odczuwa ten proces jako zwiększoną dynamikę bez „turbodziury”. Sprężarkę umieszczono blisko silnika, w ścieżce wylotowej powietrza z intercoolera. Ponieważ EAV nie potrzebuje energii spalin do wytwarzania ciśnienia, sprężarka może rozpocząć pracę w dowolnym czasie, co rozwiązuje problem tradycyjnych słabości klasycznych turbosprężarek.

EAV o maksymalnej mocy 7 kW, zasilana jest z pokładowej instalacji elektrycznej
o napięciu 48 V. Audi SQ7 TDI wykorzystuje instalację pokładową zwiększonej mocy do napędzania systemów wymagających wyższego napięcia: aktywnej elektromechanicznej stabilizacji przechyłu pojazdu (EAWS) i EAV. Dla zaspokojenia ich zwiększonych wymagań energetycznych, pod powierzchnią bagażnika zamontowano 48-woltowy akumulator litowo-jonowy o pojemności nominalnej 470 watogodzin i maksymalnej mocy wyjściowej 13 kW. Ten właśnie akumulator jest źródłem mocy instalacji pokładowej 48V. Konwerter prądu stałego łączy instalację 48V z instalacją 12V.

Dla kierowców ceniących sobie sportową jazdę, jednym z głównych celów na drodze jest osiągnięcie jak najbardziej neutralnego zachowania pojazdu w zakresach granicznych, również przy wysokich obrotach silnika. Opcjonalny, sportowy mechanizm różnicowy zapewnia stabilne i precyzyjne prowadzenie samochodu, szczególnie podczas dynamicznego przyspieszania przy wyjeżdżaniu z zakrętów. Zmienny rozkład momentu obrotowego między kołami osi tylnej znacznie podnosi stopień kontroli pojazdu w zakrętach. Audi SQ7 TDI jest wtedy odpowiednio „wciskane” w zakręt. Nawet jeśli tył samochodu zaczyna w zakręcie uciekać, sportowy mechanizm różnicowy napędu quattro przywraca kontrolę nad nim.

Układ skrętnych kół tylnych pozwala na skręcanie nimi pod kątem maksymalnie pięciu stopni. To bardzo ułatwia parkowanie. Bezpośrednie przełożenie ruchów kierownicy na zachowanie kół przedniej osi Audi SQ7 TDI zwiększa dynamikę jazdy. Zależnie od sytuacji, koła tylne poruszają się w tym samym lub przeciwnym kierunku co koła przednie – w ten sposób wzrasta dynamika i stabilność.

Na życzenie: pięć lub siedem siedzeń

Zależnie od życzenia klienta, Audi dostarcza samochód z pięcioma lub siedmioma siedzeniami. Standardowo drugi rząd siedzeń ma oparcie dzielące się na trzy części. Każda z części składa się osobno. Opcjonalny trzeci rząd składa i rozkłada się elektrycznie.

Audi SQ7 TDI dostępne jest w dwunastu kolorach lakieru. Nowy lakier - szary Twilight matowy - akcentuje wyrazistą osłonę chodnicy oraz osłonę podwozia,  w której tyle umieszczono cztery kanciaste końcówki rur wydechowych. Duży wybór dostępnych elementów wyposażenia daje możliwość konfiguracji wnętrza SQ7 TDI zarówno na sportowo, jak i w elegancki sposób. Dwuczęściowe aplikacje umożliwiają różne połączenia materiałów i dalszą indywidualizację. W Audi SQ7 TDI dostępna jest linia wzornicza Audi design selection: obicia skórzane z kontrastowymi szwami, podsufitka z tkaniny Alcantara w kolorze czarnym, sportowe fotele plus ze skóry Valcona w kolorze brązowym Kodiak z kontrastowymi szwami oraz dywaniki
z luksusowego weluru. Dwuczęściowa aplikacja składa się z aluminium i karbonu – ten element linii design selection zarezerwowano wyłącznie dla modelu SQ7 TDI.