Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

(Mazda). System GVC (G-Vectoring Control), który jest pierwszym rozwiązaniem dostępnym w ramach pakietu technologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS, zapewnia zintegrowane sterowanie pracą silnika, przekładni
i podwozia oraz optymalizuje nacisk na każde z kół, odpowiednio kontrolując moment obrotowy jednostki napędowej.

Kontrolując kąt skrętu koła kierownicy oraz stopień otwarcia przepustnicy w początkowej fazie pokonywania zakrętu, system GVC redukuje wartość momentu obrotowego silnika, generując siłę przeciążenia, która w normalnych warunkach występuje podczas hamowania i skutkuje dociążeniem kół osi przedniej. Rezultatem jest wzrost przyczepności tych kół i większa precyzja prowadzenia.

Jeśli natomiast kierowca utrzymywać będzie stały kąt skrętu koła kierownicy, system GVC niezwłocznie zwiększy wartość momentu obrotowego, co przełoży się na dociążenie kół tylnej osi i poprawę stabilności toru jazdy. Dzięki takiemu rozłożeniu obciążenia zwiększa się przyczepność kół przedniej i tylnej osi, a samochód prowadzi się  pewnie i precyzyjnie.

System GVC działa w tak niezauważalny sposób, że kierowca – pokonując zakręt – może podświadomie ograniczyć ilość korekt toru jazdy i położenia przepustnicy. Co więcej, system GVC sprawdzi się nawet na prostym odcinku drogi, bowiem zmniejszając liczbę drobnych korekt toru jazdy, ograniczy zmęczenie kierowcy oraz zwiększy komfort podróżowania pozostałych pasażerów. Tym samym system GVC sprawia, że prowadzenie samochodu jest przyjemniejsze i mniej obciążające dla kierowcy, a drobne korekty nie powodują częstych, niekontrolowanych ruchów ciała pozostałych osób, znajdujących się w kabinie.