Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Toyota Sienna – hybryda z AWD na konserwatywnym rynku minivanów

Nowa Sienna to odważny krok dla amerykańskiej Toyoty – po pierwsze wprowadza do segmentu rodzinnych minivanów klasy średniej bardzo nowoczesny design, a po drugie będzie dostępna wyłącznie z napędem hybrydowym. Warto przy tym pamiętać, że Toyota USA zamierza dopiero w 2025 roku osiągnąć 25-procentowy udział hybryd w całkowitej sprzedaży, podczas gdy w Polsce już dziś wynosi on niemal 40 procent, a w całej Europie Zachodniej i Środkowej ponad 60 procent. To nie koniec niespodzianek – nowa Sienna ma wspierać aktywny styl życia dostępnością napędu AWD-i oraz akcesoriami turystycznymi Yakima – w tym relingami, skrzynią dachową, bagażnikiem rowerowym oraz inwerterem z wtyczką 120 V do zasilania urządzeń campingowych.

 

Nowa Sienna została zaprojektowana przez Calty Design, czyli amerykańskie studio designu Toyoty, na platformie TNGA-K, czyli tej samej co RAV4 oraz Camry. Jest napędzana układem hybrydowym czwartej generacji o mocy 246 KM z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Układ pozwala wybrać jeden z czterech trybów jazdy – EV, NORMAL, ECO i SPORT. Napęd na cztery koła opiera się na dodatkowym silniku elektrycznym przy tylnej osi, który współpracuje z napędem hybrydowym na przednie koła.

 

Na liście wyposażenia znajdziemy takie smaczki jak przesuwne boczne drzwi, elektrycznie otwierane po poruszeniu nogą pod spodem, czterostrefowa klimatyzacja czy lodówka w tunelu centralnym. We wnętrzu zwracają uwagę opcjonalne fotele kapitańskie w drugim rzędzie siedzeń, przesuwane do przodu i do tyłu w zakresie aż 63 cm. Do wyboru jest 7- lub 8-miejscowy układ siedzeń. Do tego dochodzi 7 portów USB oraz opcjonalne WiFi i system audio klasy premium marki JBL, który może zastąpić standardowy zestaw. Wśród technologii bezpieczeństwa znajdziemy pakiet Toyota Safety Sense 2. generacji, Blind Spot Monitor, Rear Cross Traffic Alert, kamerę 360 stopni, wirtualne lusterko wsteczne oraz 10-calowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie.