3,5-litrowy silnik V6 z doładowaniem oferuje 375 KM przy 6700 obr/min i 410 Nm (302 lbft) momentu obrotowego przy 5000 obr/min.
Samochód wyposażony jest w 6-biegową sekwencyjną skrzynię XTRAC 6 obsługiwaną łopatkami na kierownicy.
Szczególnie dużą wagę przyłożono do stabilizacji toru jazdy. Generowana siła docisku aerodynamiki samochodu wyścigowego 380 wynosi fenomenalne 240 kg przy 170 mph. Wentylatory z przodu nadwozia i tylny zderzak, mają zadanie zmniejszyć ciśnienie wokół kół i zwiększyć siły docisku. Kratka zamontowana w tylnej części samochodu kieruje powietrze przez komory silnika. Nowy przedni splitter
obniża ciśnienie pod Exige 380, natomiast tylny dyfuzor i większe tylne skrzydło montowane do nadwozia pozwala modyfikować przepływ powietrza w tylnej części samochodu.
Na ultra lekkie kute felgi aluminiowe założono opony Michelin Pilot Sport Cup. Standardowo (szersza 215/45 ZR17 z przodu, 265/35 ZR18 z tyłu. Za właściwe hamowanie odpowiadają hamulce AP Racing z cztero-tłoczkowymi zaciskami i dwuczęściową tarczę hamulcową.
Race 380 wykorzystuje poprawioną konfiguracji zawieszenia, wyposażoną w 2-way adjustable Öhlins amortyzatory i regulowane przednie i tylne stabilizatory. To, wraz z kontrolą trakcji Lotus
System, w którym ilość poślizgu kół może być regulowana przez kierowcę z kabiny, pozwala dostosować właściwości jezdne pojazdu w zależności od sytuacji na drodze.
Exige Race 380 posiada zintegrowaną klatkę lekkie siedzenia kierowcy FIA, oraz uprzęż sześcio-punktową. Zastosowano również ultra-lekkie szyby boczne z poliwęglanu.
Exige Race 380 jest dostępny na zamówienie w cenie £ 99.500 bez VAT.