Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Nowy silnik 2,3 litra EcoBoost pracujący pod maską nowego Forda Focusa RS dzieli podstawową strukturę z aluminiową, czterocylindrową jednostką montowaną w nowym Fordzie Mustangu. Konstrukcja zastosowana w Fordzie Focusie RS została jednak poddana zakrojonym na szeroką skalę modyfikacjom, czego wynikiem jest zwiększenie mocy o 10 procent. Silnik wykorzystuje nową turbosprężarkę typu twin-scroll o niskiej bezwładności wyposażoną w większy kompresor. Wyższa wydajność to również zasługa wykorzystania mniej restrykcyjnego układu dolotowego oraz wyczynowego układu wydechowego o dużej średnicy.
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm jest osiągany w przedziale od 2 000 do 4 500 obr./min., przy czym za sprawą funkcji overboost jego wartość wzrasta podczas dynamicznego przyspieszania do 470 Nm (na maksymalnie 15 sekund).  Nowy Ford Focus RS przyspiesza do 100 km/h w 4,7 sekundy
Ford Focus RS został wyposażony w funkcję Launch Control, która poprzez zmianę konfiguracji podwozia i układu jezdnego pozwala osiągnąć najkrótszy możliwy czas przyspieszenia bez względu na warunki panujące na drodze. System zapewnia  optymalny rozkład siły napędowej - dbając o prawidłowe dostarczanie momentu obrotowego do wszystkich czterech kół - utrzymując tym samym maksymalną wartość momentu obrotowego z wykorzystaniem funkcji turbo overboost. System odpowiednio steruje też układem kontroli trakcji i dobiera optymalne nastawy amortyzatorów.



System Ford Performance AWD opiera się na dwóch elektronicznie sterowanych zestawach sprzęgłowych po obu stronach tylnego mechanizmu różnicowego. Zarządzają one nie tylko rozdziałem napędu między przednią a tylną osią, ale i dystrybucją momentu obrotowego pomiędzy prawe i lewe koło na tylnej osi. Dzięki temu umożliwiają „wektorowanie momentu obrotowego”, co ma ogromny wpływ na zachowanie się auta w zakrętach i stabilność w łuku.

Sterownik systemu AWD monitoruje dane przesyłane przez liczne czujniki umieszczone w aucie aż 100 razy na sekundę. Aby uzyskać optymalne własności dynamiczne, system Ford Performance AWD skalibrowano wraz z zaawansowanym systemem stabilizacji pojazdu ESP, szczególny nacisk kładąc na zachowania opartej na układzie hamulcowym kontroli „wektorowania momentu obrotowego”.

Prowadzący ma do wyboru cztery tryby jazdy Drive Mode, które wpływają na pracę systemu AWD, amortyzatorów, układu ESC, układu kierowniczego, silnika oraz układu wydechowego, pozwalając wydobyć optymalne osiągi zarówno na drodze, jak i na torze. Oprócz ustawień Normal, Sport i Track oferowany jest tryb Drift, który pozwala kierowcy wywołać kontrolowaną nadsterowność auta w warunkach torowych.

Nowy Ford Focus RS jest trzydziestym Fordem noszącym legendarne już oznaczenie RS i będzie produkowany w zakładach Saarlouis w Niemczech. Ford Focus RS jest jednym z 12 nowych Fordów o wysokich osiągach, jakie firma zaproponuje swoim klientom na całym świecie do roku 2020 w ramach nowej ery najdynamiczniejszych Fordów i będzie dostępny dla europejskich klientów na początku 2016 roku.