Auto w Pracy

Slideshow Image

350-konny Ford Focus RS - nowy hatchback  będzie dysponował mocą maksymalną wynoszącą 350 KM. Model opracowany przez dział Ford Performance wyposażono w wyjątkową wersję jednostki napędowej EcoBoost o pojemności 2,3 litra, która debiutowała pod maską nowego Forda Mustanga.
Wraz z Fordem Focusem RS, Ford wprowadza na rynek napęd wszystkich kół Ford Performance All-Wheel Drive z dynamicznym rozdziałem momentu napędowego Dynamic Torque Vectoring.
Ford Focus RS będzie pierwszym modelem Forda RS wyposażonym w wybór trybów jazdy Drive Mode z pierwszym w branży trybem Drift umożliwiającym kontrolowany nadsterowny uślizg tylnych kół oraz z funkcją kontroli startu Launch Control.


Nowy silnik EcoBoost o pojemności skokowej 2,3 litra napędzający Forda Focusa RS dzieli podstawową strukturę z całkowicie aluminiowym czterocylindrowym silnikiem najnowszego Forda Mustanga. Silnik ten znacząco wzocniono przed włożeniem go pod maskę modelu RS, zwiększając jego moc o 10%, do 350 KM mocy maksymalnej.
Maksymalny moment obrotowy wynoszący 440 Nm występuje pomiędzy 2000 i 4500 obr/min, z podbiciem do 470 Nm na czas do 15 sekund w czasie chwilowego bardzo intensywnego przyspieszania.
Tak wyjątkowe osiągi wymagają wyjątkowej ścieżki dźwiękowej. Inżynierowie z Ford Performance zadbali o to, by Ford Focus RS generował satysfakcjonujący, sportowy dźwięk podczas dynamicznej jazdy, uzupełniany charakterystycznym dla modeli RS „bulgotaniem”, „strzelaniem” i „trzaskaniem”.



Nad samochodem pracował zespół inżynierów Ford Performance z Europy i USA. Nowy Ford Focus RS jest trzecim modelem oznaczonym literami RS, jego poprzednicy pojawili się na rynku w roku 2002, a następnie w 2009. Jest to też trzydziesty Ford noszący legendarne już oznaczenie RS. Nowy Ford Focus RS będzie produkowany w zakładach Saarlouis w Niemczech.