Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Polestar stał się oficjalnie częścią Volvo – ogłosiła szwedzka centrala firmy. Od tej pory nazwa Polestar oprócz wyczynowych wersji Volvo na tor, będzie oznaczać specjalne, najszybsze wersje samochodów cywilnych Volvo. Co ważne obok wersji sportowych Polestar może także zagościć po maską wielu cywilnych aut marki Volvo w formie pakietu oprogramowania optymalizującego działanie silnika, bez utraty fabrycznej gwarancji producenta.

Współpraca firm Volvo oraz Polestar sięga 1996 r., gdy firmy rozpoczęły wspólnie opracowywany program samochodów wyczynowych przygotowywanych do rozmaitych serii wyścigowych.

W 2014 roku w szwedzkiej fabryce Torslanda wyprodukowano 750 sztuk produkcyjnych modeli S60 oraz V60 Polestar oferowanych w sprzedaży detalicznej na ośmiu rynkach. W ten sposób Polestar stał się pierwszym niezależnym kooperantem biorącym aktywny udział w procesie produkcji seryjnego modelu. Powodem do radości dla fanów Volvo były kolejne zwycięstwa w cyklu STCC, gdzie Szwedzi znów zgarnęli całą pulę. 2014 r. był także rokiem debiutu marki w australijskiej serii wyścigów V8 Supercars. Specjalnie przygotowany silnik V8 do zmodyfikowanego S60 okazał się być jednym z najlepszych w serii, generując 650 KM, co przełożyło się na świetne 5. miejsce w klasyfikacji generalnej debiutanckiego roku zawodów.

Pierwszym modelem oferowanym w otwartej sprzedaży w Europie jest obecne S60 oraz V60 Polestar. To samochód będący wynikiem wieloletniego procesu rozwoju bazującego na doświadczeniach marki w motorsporcie. Cywilny model, który może służyć, jako bezpieczny środek transportu zarazem oferując osiągi mogące sprostać najbardziej wymagającym. Potrzebujący niecałych 5-sekund, aby przyspieszyć do „setki” model posiada 3-litrowy silnik o mocy 350 KM oraz 500 Nm momentu obrotowego. Zastosowano nową turbosprężarkę typu twin scroll firmy Borg –Warner, przeprojektowano intercooler oraz układ wydechowy, który teraz posiada 2.5” calowy przekrój, z wyjątkiem o cal szerszego odcinka końcowego. Za specjalnie zaprojektowanymi dla tego modelu felgami o rozmiarze 20×8” wprawne oko ujrzy 6-tłoczkowe zaciski Brembo oraz tarcze o średnicy 371 mm na przedniej osi. Zawieszenie to oczywiście szwedzki Öhlins, który wspierają spręzyny o 80% sztywniejsze w stosunku do wersji R-Design. Auta dostępne są w czterech wersjach kolorystycznych: czarnej, białej, srebrnej oraz charakterystycznej dla Polestara jasnoniebieskiej Rebel Blue. Model ten nie jest oferowany w sprzedaży na rynku polskim, jednak już w przyszłym roku planowane jest wprowadzenie do sprzedaży jego następcy, wyposażonego w dwulitrowy silnik z rodziny Drive-E oferujący identyczne osiągi oraz moc znamionową.

W ciągłej sprzedaży znajdują się natomiast pakiety Optymalizacji osiągów Polestar nowej generacji. Stosowane do nowych silników Drive-E pakiety zapewniają zupełnie nowe wrażenia podczas jazdy Volvo. Inżynierowie Polestar zastosowali tę samą koncepcję rozwoju, co podczas rozwoju samochodów wyścigowych do nowych optymalizacji silników Drive-E, najnowszego i najbardziej zaawansowanego w historii układu napędowego firmy Volvo.