Auto w Pracy

Slideshow Image

 

V60 Cross Country to kolejny crossover w ofercie Volvo z własnościami jezdnymi pozwalającymi na zjechanie z asfaltu. Samochód został stworzony w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów poszukujących złotego środka pomiędzy uterenowioną odmianą kompaktu, jaką jest V40 Cross Country a średniej wielkości SUV-em XC60. W porównaniu do standardowego kombi V60, odmiana Cross Country ma zwiększony prześwit o 65 mm, który wynosi ponad 20 cm. Aby zapewnić właściwą szwedzkim autom trwałość, wzmocniono także zawieszenie, którego wybrane elementy pochodzą z modelu XC70. W aucie zastosowano również układ kontroli trakcji oraz system zarządzania momentem obrotowym przekazywanym na napędzane koła. Oprócz zwiększonego prześwitu w V60 Cross Country znajdziemy więcej rozwiązań, które przydadzą się po opuszczeniu asfaltowych dróg. Przednia i tylna osłona podwozia, boczne listwy ochronne oraz przedłużone błotniki podkreślają uterenowioną naturę tego modelu. Napęd na cztery koła jest realizowany za pomocą układu Haldex piątej generacji. Nowe V60 Cross Country będzie dostępne z kołami o rozmiarze od 16 do 19 cali. Wysoki profil opon sprawia, że koła poradzą sobie z wysokimi krawężnikami czy wyboistymi drogami, a także zapewnią odpowiedni poziom komfortu podróżującym pasażerom.

Cennik modelu V60 Cross Country otwiera przednionapędowa odmiana D3 (od 140 200 zł), wyposażona w nowy silnik z rodziny Drive-E o mocy 150 KM. Mocniejsza wersja D4 Drive-E 190 KM została wyceniona na 150 400 zł. Odmiana D4 AWD (od 179 600 zł) została wyposażona w jednostkę pięciocylindrową, znaną m.in. z modeli XC60 i XC70. Także pięciocylindrowy silnik napędza jedyną odmianę benzynową T5 AWD 254 KM (od 173 000 zł).

Więcej o Volvo