Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Cabriolet to szósty wariant obecnej Klasy S - i pierwszy luksusowy, czteroosobowy kabriolet Mercedes-Benz od 1971 roku. Zmysłowy, ekskluzywny design łączy on z najnowocześniejszą technologią oraz kompleksową koncepcją wentylacji i ochrony przed wiatrem, obejmującą inteligentną klimatyzację dla kabrioletów. Światowa premiera modelu odbędzie się 15 września, w dniu inauguracji targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.

Na wystawie zadebiutuje również kolejny samochód marzeń Mercedes-AMG - S 63 4MATIC Cabriolet. Jego 5,5-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 430 kW (585 KM) i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego współpracuje ze sportowym napędem na obie osie 4MATIC i pozwala na sprint do „setki” w 3,9 s.

Udoskonalony automatyczny system ochrony przed wiatrem AIRCAP, ogrzewanie okolic karku AIRSCARF, ogrzewanie wszystkich foteli, podgrzewane podłokietniki czy inteligentną klimatyzację. mają  sprawić, że auto będzie nadzwyczaj komfortowe. W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań, układ wentylacji jest tu sterowany całkowicie automatycznie. Oznacza to, że kierowca nie musi wybierać trybu dla otwartego lub zamkniętego dachu ani ustawiać temperatury zależnie od warunków jazdy.

Wyjątkowa dbałość o szczegóły da się zauważyć także po otwarciu pokrywy bagażnika: poszycie dachu chowa się w wydzielonej części przestrzeni bagażowej, oddzielonej od reszty elektrycznie sterowaną zasłoną. Rozkłada się ona automatycznie podczas otwierania dachu. W rezultacie kierowca nie musi już zatrzymywać się i robić tego ręcznie. Co istotne, osłona nie zostanie rozłożona, jeśli czujnik wykryje, że w jej zasięgu zostały ustawione jakieś przedmioty. Po zamknięciu dachu można ją złożyć w celu zwiększenia objętości przestrzeni bagażowej - służy do tego przycisk w wewnętrznej okładzinie tylnej pokrywy.

Dodatkowe udogodnienie stanowi elektrohydrauliczne, zdalne zamykanie bagażnika oraz otwór załadunkowy między kabiną a przestrzenią bagażową. Oba elementy należą do wyposażenia seryjnego.

Dach można otwierać lub zamykać zdalnie, przyciskiem na pilocie, lub przełącznikiem na konsoli środkowej. Operacja zajmuje około 20 sekund i jest możliwa podczas jazdy z prędkością do 60 km/h. Miękkie poszycie chowa się w automatycznie rozkładanym schowku w bagażniku.  

4,7-litrowy silnik V8 biturbo pod maską S 500 Cabriolet osiąga moc 335 kW (455 KM) oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępne już od 1800 obr./min. Średnie zużycie modelu w cyklu NEDC wynos 8,5 l/100 km (ekwiwalent emisji CO2 na poziomie 199 g/km). Innowacyjna, 9-biegowa skrzynia automatyczna 9G-TRONIC wspiera zarówno dynamiczny, jak i oszczędny styl jazdy.

Klasa S Cabriolet jest standardowo zaopatrzona w półaktywne zawieszenie pneumatyczne

Wymiary  nowej Klasy S Cabriolet: długość/szerokość/wysokość: 5027/1899/1417 mm