Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Mercedes-AMG zmodernizował modele CLA 45 4matic, CLA 45 4matic Shooting Brake oraz GLA 45 4matic.

Do napędu tych aut służy 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2 litrów, który po modernizacji generuje moc 381 KM - o 21 KM wyższą niż dotychczas. Jej maksymalny moment obrotowy wzrósł o 25 Nm, do 475 Nm.

CLA 45 4matic przyspiesza teraz od 0 do 100 km/h w 4,2 s, o 0,4 s szybciej niż poprzednik (Shooting Brake: 4,3 s, GLA: 4,4 s). Jednocześnie zużycie paliwa udało się utrzymać na dotychczasowym poziomie.

Charakterystykę działania jednostki napędowej, przekładni i układu kierowniczego kompaktowych modeli Mercedes-AMG można zmieniać za pomocą pokrętła dzięki montowanemu w standardzie systemowi trybów jazdy AMG Dynamic Select. Kierowca ma do wyboru cztery lub pięć programów: Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual, a w połączeniu ze sportowym zawieszeniem AMG Ride Control - także Race.

Kolejną nowością jest pakiet AMG Dynamic Plus, który dodatkowo wyostrza dynamikę jazdy. Jednym z jego głównych elementów jest blokada przedniego dyferencjału. Do pakietu należy również sportowe zawieszenie AMG Ride Control z programem jazdy Race oraz dwoma trybami adaptacyjnego tłumienia do wyboru.

Bezkompromisowe osiągi to również zasługa seryjnej, 7-stopniowej przekładni AMG Speedshift DCT. Dzięki skróceniu biegów od 3. do 7. kompaktowe samochody Mercedes-AMG przyspieszają sprawniej w całym zakresie prędkości.

Do standardowego wyposażenia wszystkich modeli należy napęd na cztery koła AMG Performance 4matic. Płynnie rozdziela on moment obrotowy między przednią a tylną osią w stosunku od 100:0 do 50:50.