Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Ogromne zainteresowanie klientów sprawiło, że pokazowy Mercedes-Benz G 500 4x42 trafia do seryjnej produkcji.

To kolejny ekstremalny wariant  Klasy G. Wyposażono go w napęd na wszystkie koła z osiami portalowymi oraz nowy, 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 310 kW (422 KM). Równocześnie do sprzedaży wchodzą zmodernizowane odmiany pozostałych wersji Klasy G: G 350 d, G 500, AMG G 63 oraz AMG G 65.

 

Mercedes-Benz wprowadza kolejną nowość wśród ekstremalnych wersji Klasy G: pikap AMG G 63 6x6 zyskuje rodzeństwo w postaci modelu G 500 4x42. Mimo nietypowego podwozia i znacznie większej wydajności jego nadwozie oraz rama typu drabinkowego nie potrzebowały żadnych wzmocnień - są takie same jak w standardowych odmianach "Gelendy". Z Mercedesa-AMG G 63 6x6 pochodzi odpowiednio przystosowany napęd na wszystkie koła z osiami portalowymi. Kabina G 500 4x42 zapewnia komfort na równi z luksusowymi limuzynami.

 

Do zasilania nowego modelu służy 4-litrowy silnik V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Jest spokrewniony z jednostkami montowanymi w Mercedesie-AMG GT oraz C 63. Rozwija  moc 310 kW (422 KM) oraz 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego i spełnia  wymagania normy Euro 6, w tym restrykcyjny limit emisji cząstek stałych obowiązujący od 2016 roku.

Stały napęd na obie osie, skrzynia rozdzielcza z reduktorem, trzy dyferencjały blokowane w ruchu i osie portale to elementy niespotykane w popularnych pojazdach terenowych. Te ostatnie są technologiczną wizytówką modelu - dzięki zastosowaniu mostów portalowych koła są tu mocowane znacznie poniżej dyferencjału, a nie na jego wysokości, jak w przypadku konwencjonalnych sztywnych osi. W rezultacie prześwit wzrósł do 450 mm, a głębokość brodzenia - czy raczej pływania - do 1000 mm.

 

Nowe warianty Klasy G można zamawiać już w salonach Mercedes-Benz. Standardowe wersje pojawią się u dealerów we wrześniu, a G 500 4x42 - w grudniu br.

Cena  G 500 4x42  - 226 100 euro

Więcej o Mercedes