Auto w Pracy

Slideshow Image

 

W porównaniu z poprzednikiem GLC zapewnia znacznie więcej przestrzeni w obu rzędach siedzeń.

Równocześnie wzrosła pojemność i funkcjonalność bagażnika. Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w stosunku 40/20/40 i można ustawić je w pozycji przewozowej, zwiększając objętość przestrzeni bagażowej o 80-110 l, nawet do 580 l. Po całkowitym złożeniu GLC mieści nawet 1600 l bagażu, o 50 l więcej od poprzednika. Maksymalna długość bagażnika wynosi 1320 mm, a maksymalna szerokość - 1100 mm, o 150 mm więcej niż w GLK.

Załadunek lub rozładunek ułatwia funkcja obniżenia krawędzi bagażnika o 40 mm, dostępna z opcjonalnym zawieszeniem AIR BODY CONTROL, oraz dostęp bezdotykowy HANDS FREE ACCESS, który umożliwia otwarcie tylnej klapy bez konieczności wciskania jakiegokolwiek przycisku - wystarczy ruch stopy pod zderzakiem.

Mercedes-Benz GLC jest seryjnie wyposażony w stalowe zawieszenie AGILITY CONTROL o selektywnej sile tłumienia. Jako jedyny model w segmencie występuje też z opcjonalnym, wielokomorowym zawieszeniem pneumatycznym z elektronicznie sterowaną, zmienną charakterystyką tłumienia. Dzięki programowi DYNAMIC SELECT kierowca może wybrać jeden z kilku trybów jego pracy. W trybie Sport  sztywniejsze nastawy pozwalają osiągać wyższe przyspieszenia, a prześwit zostaje obniżony o 15 mm (o 20 mm w Sport+). Tryb Comfort stawia na zgoła odmienne cechy: skupia się na komfortowej jeździe, z łagodnym zestrojeniem zawieszenia. Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo jazdy, siły resorujące i tłumiące w ciągu zaledwie 60 ms reagują jednak na zmieniającą się sytuację, np. przeprowadzenie nagłego manewru.

 

GLC można też doposażyć w pakiet Off-Road Engineering. Układ AIR BODY CONTROL dysponuje wówczas programem terenowym z miększym zestrojeniem i możliwością zwiększenia prześwitu nawet o 50 mm (do prawie 230 mm).

Do zalet zawieszenia pneumatycznego należą również ograniczone przechyły nadwozia w zakrętach, automatyczna kontrola prześwitu i ułatwiająca załadunek lub rozładunek funkcja obniżenia progu bagażnika.

Nowy GLC standardowo dysponuje systemem trybów jazdy DYNAMIC SELECT z pięcioma programami do wyboru: ECO, COMFORT, SPORT, SPORT+ oraz INDIVIDUAL. Opcjonalnie dostępny jest też wspominany pakiet Off-Road Engineering, który oferuje do 5 dodatkowych ustawień, m.in. na śliską nawierzchnię (Slippery), do jazdy terenowej po piachu lub żwirze (Off-road), do pokonywania podjazdów lub zjazdów (Incline) oraz holowania przyczepy (Trailer).

Wszystkie odmiany GLC są seryjnie wyposażone w stały napęd na cztery koła 4MATIC z bazowym rozdziałem momentu obrotowego między osiami w stosunku 45:55.

Nowy GLC jest dostępny praktycznie ze wszystkimi systemami wspomagającymi kierowcę znanymi już z Klas C, E i S.

Standardowe wyposażenie modelu obejmuje m.in. system antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, układ przeciwdziałania skutkom bocznego wiatru Crosswind Assist, asystent przednich lamp Headlamp Assist oraz system monitorowania koncentracji kierowcy ATTENTION ASSIST. Pakiet Driving Assistance Plus obejmuje dodatkowo kompleksową gamę systemów bezpieczeństwa czynnego: aktywny tempomat DISTRONIC PLUS z funkcjami Steering Assist i Stop&Go Pilot, układ PRE-SAFE® Brake z rozpoznawaniem przechodniów, BAS PLUS z funkcją reagowania na ruch poprzeczny Cross-Traffic Assist, asystentów martwego pola i pasa ruchu Active Blind Spot Assist i Active Lane Keeping Assist oraz układ prewencyjny PRE-SAFE® PLUS. Ten ostatni zapewnia teraz również dodatkową ochronę w przypadku kolizji polegającej na uderzeniu w tył poprzedzającego pojazdu - za pomocą radaru w tylnym zderzaku wykrywa ryzyko takiego zdarzenia, ostrzega pojazdy z tyłu, uruchamiając światła awaryjne o zwiększonej częstotliwości migania, aktywuje wstępne środki ochrony podróżujących i uruchamia hamulce samochodu w celu zmniejszenia przeciążeń występujących w czasie wypadku. Układ rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Assist monitoruje nie tylko ograniczenia prędkości, ale też zakazy wjazdu i wyprzedzania. W egzemplarzach wyposażonych w inteligentne reflektory diodowe LED ILS (Intelligent Light System) system Adaptive Highbeam Assist Plus pozwala bez przerwy używać świateł drogowych - pojazdy nadjeżdżające z przeciwka maskuje w stożku światła. Manewry parkowania ułatwia system kamer 360°, ukazujący widok otoczenia samochodu z różnych stron, oraz układ Active Parking Assist z funkcją automatycznego zajmowania miejsc prostopadłych i równoległych.

Zupełną nowością jest wyświetlacz typu head-up (HUD), który na przedniej szybie pokazuje wszelkie kluczowe informacje dotyczące jazdy: prędkość wraz z jej ograniczeniami, instrukcje nawigacji i parametry działania aktywnego tempomatu DISTRONIC. W efekcie kierowca musi rzadziej odrywać wzrok od drogi.

Nowy SUV spod znaku trójramiennej gwiazdy będzie dostępny w czterech liniach wyposażenia: bazowej, EXCLUSIVE, AMG Line oraz Off-Road Exterior.

Mercedes-Benz GLC trafi do sprzedaży w Europie w połowie września br. W Niemczech jego ceny będą startować z poziomu poprzednika - od 44 506 euro.

Dane techniczne 

Jako pierwszy model w segmencie, GLC będzie oferowany z hybrydowym napędem plug-in. Wariant GLC 350 e 4MATIC łączy zalety zwinnego SUV-a z napędem na obie osie ze sportowymi osiągami i wyjątkowo niskim zużyciem paliwa. Jego zespół napędowy osiąga moc systemową 155 + 85 kW (211 + 116 KM), w razie potrzeby pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,9 s lub umożliwia pokonanie dystansu do 34 km bez użycia jednostki spalinowej. Maksymalna prędkość pojazdu w trybie elektrycznym wynosi 140 km/h. Dzięki inteligentnej architekturze napędu hybrydowego jego bagażnik zachował wysoką pojemność (od 350 do 1445 l).