Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Toyotę Auris - samochód zaprojektowany dla Europejczyków.

Samochód zbudowany na bazie Corolli zaoferował wymagającym klientom Starego Kontynentu nowoczesny, dynamiczny wygląd i bogate wyposażenie, a jednocześnie legendarną niezawodność i uniwersalność Corolli.

W 2006 roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu Toyota zaprezentowała nowy model kompaktowego hatchbacka, który zastąpił Corollę z tym nadwoziem. Nowy Auris nawiązywał stylem do ówczesnej Corolli i Yarisa, jednak został zaprojektowany od podstaw. Powstał w studiu ED2 pod Niceą we Francji z myślą o europejskich klientach. Nowe auto było większe od Corolli hatchback i miało bardziej przestronne wnętrze.

Wersja produkcyjna kompaktowego hatchbacka ukazała się z nieco zmienionym grillem i przednimi światłami w porównaniu z modelem zaprezentowanym w Paryżu. Auto miało długość 4220 mm i szerokość 1760 mm. Pojemność bagażnika wynosiła 354 l lub 761 l po złożeniu tylnej kanapy. Samochód dostępny był z dwoma silnikami benzynowymi (1.4 16V VVT-i 97 KM i 1.6 16V VVT-i 124 KM), do których w 2009 roku, przy okazji liftingu, dołączyły 1.33 VVT-i 100 KM, 1.6 Valvematic 132 KM, 1.6VVT-i Dual 125 KM oraz 1.8 Valvematic 147 KM. Wraz z nimi do dwóch silników Diesla (1.4 D-4D 90 KM i 2.0 D-D 125 KM) dostępnych od 2007 roku dołączył 2.0 D-4D DPF 126 KM i 2.0 D-4D DPF 126 KM, oba z filtrem cząstek stałych. W testach bezpieczeństwa Euro NCAP w 2006 roku Auris otrzymał najwyższą notę: 5 gwiazdek.

W 2010 roku Auris zyskał ogromny atut - pełny napęd hybrydowy, dzięki czemu stał się pierwszym kompaktem oferującym trzy rodzaje napędów. Silnik benzynowy i elektryczny zapewniają łącznie 136 KM mocy, zużywając tylko 3,8 l/100 km benzyny. Auris HSD okazał się przebojem w Europie - obecnie ponad połowa egzemplarzy sprzedawanych na kontynencie wyposażona jest w napęd spalinowo-elektryczny. W Polsce wybiera go obecnie 20% klientów.

Druga generacja przyniosła w 2012 roku zdecydowane zmiany stylistyczne wyglądu zewnętrznego i wnętrza, a także debiut wersji Aurisa Touring Sports (kombi). W porównaniu do poprzednika, nowy Auris był wyraźnie niższy i bardziej dynamicznie zaprojektowany. Światła z diodami LED do jazdy dziennej znalazły się we wszystkich wersjach wyposażenia. Dla obu wersji nadwozia był dostępny napęd hybrydowy. Samochód został wydłużony o 55 mm. Auris Touring Sports o długości 4560 mm mógł się pochwalić 530 l pojemności bagażnika i 1658 l po złożeniu siedzeń.

Teraz na rynku debiutuje wersja po szeroko zakrojonym liftingu, który obejmuje stylistykę nadwozia, całkowicie przeprojektowane wnętrze, nowe lub odświeżone silniki o mniejszym zużyciu paliwa - w tym całkowicie nowy silnik benzynowy 1.2 Turbo - oraz pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense.

Więcej o Toyota

Toyota Auris 2007

 

Toyota Auris 2010 - Polska prezentacja

 

Toyota Auris 2013

 

Toyota Auris 2015

 

Toyota Auris Touring Sports