Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Dzieli je 76 lat, ale łączy nazwa i pozycjonowanie na samym szczycie gamy modelowej ŠKODY, najwyższa jakość budowy oraz ta sama odwaga w stosowaniu innowacyjnych, wybiegających w przyszłość rozwiązań technicznych. Najnowsza ŠKODA Superb spotkała się ze swoją poprzedniczką z 1939 roku.
To właśnie pierwsza seria modeli Superb produkowana w latach 1934–1949 miała kluczowy wpływ na osiągnięcie przez ŠKODĘ pozycji numer 1 na rodzimym rynku przed II wojną światową i awans do światowej czołówki przemysłu motoryzacyjnego. Pozycjonowany na samym szczycie gamy marki, z ceną dwukrotnie większą od równolegle produkowanego modelu Rapid, kupowany w zdecydowanej większości przez administrację państwową Czech (jak i wielu innych krajów, włącznie z tak egzotycznymi destynacjami jak Japonia) model występował najczęściej jako elegancka limuzyna z trzema rzędami siedzeń (z których jeden był składany). Ze względu na swoje przeznaczenie prawie zawsze występował w czarnym kolorze, tak jak idealnie odrestaurowany egzemplarz zakupiony przez Muzeum ŠKODY od prywatnego kolekcjonera. Prezentowana w halach Międzynarodowych Targów Poznańskich, zbudowana w 1939 roku sztuka, napędzana jest bardzo innowacyjnym jak na tamte czasy silnikiem górnozaworowym z układem rozrządu OHV, co wskazuje na fakt, że ŠKODA miała odwagę i możliwości do wprowadzania najnowocześniejszych rozwiązań, już wtedy mających na celu połączenie wysokich osiągów z obniżonym zużyciem paliwa (dokładniejsze dane w zestawieniu w tabeli poniżej). Nowy Superb, zapowiadający karierę rynkową już trzeciej generacji wskrzeszonej w 2001 roku szczególnie ważnej linii modelowej, swoją nazwą nawiązuje do tamtych, bardzo udanych dla marki czasów, przypominając, że flagowa limuzyna ŠKODY powstaje niezmiennie według tych samych, przynoszących sukcesy rynkowe i satysfakcję Klientów założeń: przywiązania do najwyższej jakości wykonania i niezrównanego poziomu wygody zapewnionego przez ponadprzeciętną przestrzeń oraz wyszukane wyposażenie już w standardzie.    Najnowszy Superb to kolejny ważny krok w ewolucji czeskiego producenta, stanowiący ukoronowanie największej w 120-letniej historii marki ofensywy modelowej i potwierdzający jej przynależność do ścisłej czołówki światowego przemysłu samochodowego, podobnie jak za czasów nazywającego się tak samo modelu sprzed dokładnie 76 lat. Podobnie jak i on, Superb z roku 2015 zbiera wszystkie dotychczasowe osiągnięcia ŠKODY i wzbogaca je o nowe, odważne innowacje: wyrazistą, emocjonalną stylistykę oraz przełomowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa i komfortu. Uzupełnia je szeroka gama zaawansowanych, bardzo dynamicznych jednostek napędowych połączonych z jednymi z najwyżej ocenionych na świecie układów przeniesienia napędu, na który składają się opcjonalne dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów oraz układ napędowy na obie osie. Biała limuzyna stojąca obok swojego pokrytego czarnym lakierem protoplasty jest jednym z aż dwunastu modeli ze współczesnej gamy czeskiej marki. Na wyjątkowo okazałym i rozbudowanym stoisku ŠKODY można zapoznać się z modelami: nowa Fabia w wersji hatchback i kombi, Octavia Scout, RS i 4x4 limuzyna, Rapid w obydwu wersjach nadwozia, Yeti oraz Citigo. Poznańskie targi to niepowtarzalna okazją do zobaczenia wielu wyjątkowych samochodów, jak pomalowanej przez portugalskiego artystę Armando Gomesa Fabii Street Art oraz najnowszych modeli z linii Monte Carlo: Citigo, Rapid Spaceback i Yeti. 

W Polsce Skoda Superb będzie dostępna już od 79 500 zł.