Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Złoty Skarabeusz (Scarabée d’Or), półgąsienicowy pojazd Citroëna, który w 1922 roku jako pierwszy w historii przejechał Saharę. 13 maja w Muzeum Historii Techniki w Paryżu zaprezentowano replikę tego modelu. Wiernie odtworzony przez licealistów i inżynierów stażystów będzie atrakcją podczas obchodów stulecia marki w 2019 roku, a w szczególności podczas:  - JUBILEUSZOWEJ WYSTAWY NA STULECIE CITROËNA - (Paryż, w połowie czerwca 2019 roku): „Nowy” Złoty Skarabeusz stanie się częścią wciąż owianego tajemnicą paryskiego wydarzenia dla uczczenia powstania Citroëna w Paryżu w 1919 roku. - PODRÓŻ NA ZACHÓD (Paryż, 18 lipca 2019 o 8:00): Przejazd Polami Elizejskimi z placu Zgody w kierunku CCFA (Comité des Constructeurs Français Automobiles), przez plac Gwiazdy i dalej do Ferté Vidame. - ZLOT STULECIA (Ferté Vidame, od 19 do 21 lipca 2019 roku): Pojazd będzie zdolny do jazdy, co pozwoli na przeprowadzenie pokazów.

Citroën był partnerem tego edukacyjnego projektu historycznego i przyczynił się do jego realizacji na wiele sposobów: użyczył samochód (model K1, typ HP B2, który jako pierwszy przejechał Saharę w grudniu 1922 roku), zapewnił wsparcie finansowe, techniczne i logistyczne, zapewnił relacje w mediach i był głęboko zaangażowany w projekt, co pozwoliło rozpocząć i nadać tempa rekonstrukcji Złotego Skarabeusza.

Rekonstrukcja Złotego Skarabeusza rozpoczęła się w czerwcu 2016 roku. Po zaprezentowaniu go na stoisku Citroëna podczas Salonu Rétromobile w lutym 2017 roku, ten projekt został wystawiony w Muzeum Historii Techniki z okazji Festiwalu Naukowego w październiku tego samego roku. Z tej okazji inny pojazd półgąsienicowy Citroëna, „Srebrny Półksiężyc” został zaprezentowany w wirtualnym muzeum marki na stronie: http://www.citroenorigins.pl/

Prezentacja repliki Złotego Skarabeusza przez uczestników projektu i ich partnerów jest okazją do podzielenia się szczegółami i anegdotami dotyczącymi realizacji projektu rekonstrukcji, który zgromadził 160 studentów i uczniów oraz 40 nauczycieli niewątpliwie dzielących tę samą pasję co zespół, któremu udało się przejechać Saharę w 1922 roku. To również okazja odkrycia na nowo zespołu André Citroëna, do którego należało 10 osób i… pies, Flossie… który stał się inspiracją dla karykaturzysty Hergégo do narysowania psa Milou, towarzysza przygód Tintina.