Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Najnowsza wersja  słynnego Lotus Exige Sport 350, jest lżejszy o 51 kilogramów od poprzednika, co zapewnia mu jeszcze lepsze parametry techniczne.

Poprawiona geometria i zestrojenie zawieszenia w połączeniu z 3,5 litrowym silnikiem V6 o mocy 345KM pozwala na osiągnięcie 100km/h w 3,9 sekundy. Samochód rozpędza się do 274 km/h.

Konstrukcja skrzyni biegów została mocno zmieniona, co daje bardziej precyzyjną i szybszą zmianę biegów. Mechanizm zmiany biegów z aluminiowymi komponentami, które są technicznie estetyczne, nie są ukryte w tunelu transmisji, ale wystawione przez projekt open-gate. Oprócz względów estetycznych daje to dalsze redukcje masy auta.

Lotus Exige Sport 350 jest również dostępny z 6-biegową automatyczną opcją, gdzie kierowcy mogą zmieniać biegi ręcznie poprzez kute aluminiowe łopatki umieszczone za kierownicą, lub polegać na trybie automatycznym w skrzyni biegów.
Jeżeli pojazd jest wyposażone w opcjonalną automatyczną skrzynią biegów, nowy Exige Sport 350 jest nieco szybszy,  od 0-100km / h potrzebuje 3,8 sekundy, wobec 3,9 sekundy dla manualnej skrzyni biegów.
Z tyłu żaluzjowa klapa bagażnika nie tylko pomaga obniżyć środek ciężkości, ale również pomaga w chłodzeniu komory silnika - funkcję tą po raz pierwszy wprowadzony w Lotus Esprit Turbo w 1980 roku.

Lotus Dynamiczny Performance Management (DPM) posiada trzy odrębne tryby - "twardy", "Sport" i "Race" - w tym ostatnim zwiększa poziom trakcji progu poślizgu, umożliwiając szersze kąty dryfu. System otwiera również zawór obejściowy spalin silnika na średnich i wysokich prędkościach obrotowych silnika.

Wyposażenie dodatkowe dla Exige Sport 350 obejmuje min. lekkie, kute felgi aluminiowe (zredukowanie masy własnej o kolejne 5 kg), wiercone i wentylowane dwuczęściowe tarcze hamulcowe (kolejne 5 kg wagi mniej).

Dane techniczne kliknij tu


Lotus Exige Sport 350 trafi do sprzedaży w Europie w lutym 2016 roku.

Lotus Exige Sport 350 będą również dostępne jako Roadster od marca 2016 r.