Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Ten purystyczny samochód sportowy debiutuje podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku i zajmie topowe miejsce w gamie dwuosobowych aut z otwartym nadwoziem. Zachowa przy tym niezależny charakter poprzedniego Porsche Boxster Spyder – modelu, który zyskał już status kultowego. Wystarczy wspomnieć, że jego klasyczny, materiałowy dach jest otwierany i zamykany ręcznie, a silnik współpracuje wyłącznie z manualną przekładnią.

Jak przystało na prawdziwego roadstera, Boxster Spyder dostarcza tradycyjne, sportowe wrażenia z jazdy i łączy je z imponującym poziomem wydajności. To oznacza sztywne, obniżone o 20 mm zawieszenie, hamulce przejęte z modelu 911 Carrera, bardziej bezpośredni układ kierowniczy oraz 6-cylindrowy, umieszczony centralnie silnik o pojemności 3,8 litra i mocy 375 KM (276 kW). Nowy roadster jest najmocniejszy, a jednocześnie najlżejszy w gamie – i zapewnia dzięki temu niezrównane osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu około 4,5 sekundy; prędkość maksymalna to 290 km/h. Średnie zużycie paliwa modelu w cyklu NEDC wynosi 9,9 l/100 km.



Bardziej niż którykolwiek inne Porsche Boxster, nowy Spyder tworzy w kabinie atmosferę czystej przyjemności z jazdy. Kierowca i pasażer siedzą w lekkich, kubełkowych fotelach z wydatnym podparciem bocznym, a nowa kierownica o średnicy 360 mm sprzyja odpowiedniej precyzji prowadzenia roadstera.

Z myślą o ograniczeniu masy własnej jego wyposażenie standardowe nie obejmuje radia ani klimatyzacji. Oba elementy są jednak dostępne na życzenie, bez dodatkowych kosztów. Ponadto, nabywcy mają do wyboru całą gamę systemów nagłośnienia modelu Porsche Boxster – w tym system multimedialny Porsche Communication Management (PCM) ze wszystkimi rozbudowanymi funkcjami.

Więcej o Porsche