Auto w Pracy

Slideshow Image

 

 

Permanentny napęd na cztery koła w połączeniu z technologią BMW EfficientDynamics nadają modelowi BMW X5 xDrive40e z jednej strony sensacyjnie wręcz sportowy charakter i szlachetność, z drugiej zaś oszałamiającą wydajność. Przy łącznej systemowej mocy maksymalnej zespołu napędowego wynoszącej 230 kW/313 KM (wygenerowanej przez 4-cylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo i synchroniczny silnik elektryczny), BMW X5 xDrive40e zadowala się średnim zużyciem benzyny na poziomie 3,4-3,3 l/100 km oraz łącznym zużyciem energii elektrycznej 15,4-15,3 kWh/100 km. Emisja CO2 zamyka się w granicach 78-77 g/km.

*Dane uzyskane zgodnie z cyklem testowym UE dla pojazdów hybrydowych plug-in, mogą się różnić w zależności od zastosowanego ogumienia.

Główny akumulator (bateria litowo-jonowa)można doładowywać, podłączając go do jakiegokolwiek standardowego gniazdka sieciowego w domu lub do stacji ładującej BMW i Wallbox – oraz, oczywiście, do publicznych stacji ładowania. Dla oszczędności przestrzeni, wysokoprądowy akumulator umieszczono pod podłogą bagażnika – gdzie jest też przy okazji doskonale chroniony na wypadek kolizji. Oferując swym użytkownikom przestrzeń transportową o objętości od 500 do 1720 l.

 

Kontrola układu napędowego oraz przełącznik eDrive dla bezemisyjnej jazdy.

Tryb bazowy -  AUTO eDrive, moc silnika benzynowego jest znacząco zwiększana podczas przyspieszania lub gwałtownych zrywów na drodze wsparcia przez silnik elektryczny, którego maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm dostępny jest natychmiast i zawsze, od pierwszego obrotu jednostki. BMW X5 xDrive40e potrzebuje na przyspieszenie od zera do 100 km/h zaledwie 6,8 s.

Tryb - MAX eDrive. Przestawiony w ten tryb jazdy zespół napędowy BMW X5 xDrive40e pracuje wyłącznie i całkowicie na energii elektrycznej – np. podczas jazdy przez miasto – a tym samym bezemisyjnie. Jeśli wysokoprądowy akumulator jest naładowany do pełna, samochód może pokonać bezemisyjnie do 31 km, m.in. pod warunkiem nieprzekraczania prędkości 120 km/h.

Tryb SAVE Batery może być wywołany tym samym przełącznikiem – oznacza on, że stan naładowania akumulatora wysokoprądowego w chwili włączenia trybu oszczędzania baterii będzie traktowany jako minimalny; system nie pozwoli na jego obniżenie, natomiast wykorzysta wszelkie sposoby, by akumulator doładować. Tryb ten można wykorzystać np. w sytuacji silnego wyładowania baterii lub gdy kierowca antycypuje wykorzystywanie samej energii elektrycznej i przed wjazdem do miasta chce zachować (lub zdobyć) jak najwięcej prądu w akumulatorze głównym, wysokoprądowym.

Niezależnie od tego, jaki tryb pracy zespołu hybrydowego zostanie wybrany przez kierowcę za pośrednictwem przełącznika eDrive, napęd z obu źródeł (spalinowego i elektrycznego) przenoszony jest na podłoże poprzez inteligentny układ napędowy na cztery koła xDrive. We wszystkich trybach pracy zespołu napędowego dostępne są także typowe dla samochodów BMW charakterystyki pracy, wybierane przełącznikiem Driving Experience Control – COMFORT, SPORT i ECO PRO.

Dane techniczne:

BMW X5 xDrive40e:

- 4-cylindrowy, rzędowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo (turbosprężarka dwuślimakowa, bezpośredni wtrysk benzyny HPI, zmienne fazy rozrządowe obu stron silnika Double-VANOS i zmienny wznios zaworów VALVETRONIC); pojemność skokowa: 1997 cm3, moc maksymalna 180 kW/245 KM przy 50000-6500 obr./min; maksymalny moment obrotowy: 350 Nm przy 1250-4800 obr./min

- synchroniczny silnik elektryczny zintegrowany w 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów Steptronic; moc maksymalna*: 83 kW/113 KM przy 3170 obr./min, maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 0 obr./min

- maksymalna łączna moc systemowa: 230 kW/313 KM

- maksymalny łączny systemowy moment obrotowy: 450 Nm

- przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 s

- prędkość maksymalna: 210 km/h (elektronicznie ograniczona)

- prędkość maksymalna z zasilaniem elektrycznym: 120 km/h (elektronicznie ograniczona)

- zasięg przy zasilaniu elektrycznym**: do 31 km

- średnie zużycie**: 3,4-3,3 l benzyny i 15,4-15,3 kWh na 100 km

- emisja CO2**: 78-77 g/km

- standard czystości spalin: EU6

Wg ECE R-85.

Więcej informacji o modelach BMW