Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Ten duży SUV w trybie jazdy elektrycznej ma zasięg do 56 km – jest cichy, mocny i w trybie tym nie emituje zanieczyszczeń do atmosfery. Po włączeniu silnika wysokoprężnego, zasięg samochodu wzrasta do 1410 km.

Sportowa moc i minimalne spalanie

Audi Q7 e-tron quattro to pierwszy na świecie samochód hybrydowy typu plug-in
z sześciocylindrowym silnikiem diesla i ze stałym napędem na cztery koła Moc  wysokoprężnej jednostki 3.0 TDI i silnika elektrycznego to  275 kW (373 KM) z momentem obrotowym 700 Nm.  Od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w 6 sekund i rozwija maksymalną prędkość 225 km/h. W trybie jazdy wyłącznie elektrycznej,
Wg norm ECE dla pojazdów z napędem hybrydowym typu plug-in, Audi Q7 e-tron quattro zużywa 1,7 litra oleju napędowego na 100 km i emituje mniej niż 50 g CO2 na kilometr.

Przestrzeń i komfort: kultura podróżowania

Audi Q7 e-tron quattro w zakresie przestrzeni i komfortu podróżowania zachował wszystkie atuty dużego SUV-a.   Wnętrze Audi Q7 e-tron quattro oferuje największą przestrzeń w swoim segmencie. Trzy tylne siedzenia mają regulowane oparcia i na życzenie można je przesuwać do przodu lub do tyłu. Akumulator litowo-jonowy zamontowano w sposób pozwalający zaoszczędzić miejsce. Bagażnik ma pojemność 890 litrów, można go powiększyć do 2075 litrów. Elementem wyposażenia seryjnego jest elektrycznie otwierana
i zamykana pokrywa bagażnika.

 

 

Ciekawym rozwiązaniem, zaprojektowanym specjalnie na potrzeby tego modelu, jest montowany seryjnie, system zarządzania temperaturą ze zintegrowaną pompą ciepła. Pompa ta sprawia, że ciepło oddawane przez podzespoły napędu elektrycznego może być wykorzystywane we wnętrzu modelu Q7 e-tron quattro. Audi, jako pierwszy na świecie producent, zastosowało to rozwiązanie w produkowanej seryjnie hybrydzie typu plug-

Nowa, dwufazowa technika ładowania, umożliwia ładowanie Audi Q7 e-tron quattro z mocą do 7,2 kW. Dzięki temu, zależnie od infrastruktury (odpowiedniej mocy gniazdo przemysłowe) i od rodzaju kabla, akumulator można naładować w ok. 2,5 h. Kabel jest elementem wyposażenia standardowego.

Wyposażenie: typowe dla modelu topowego

Audi Q7 e-tron quattro ma seryjne wyposażenie przypisane jedynie modelom topowym. Jego nie spotykane nigdzie indziej elementy to wirtualny kokpit Audi virtual cockpit, nawigacja MMI Navigation plus, predyktywny asystent wydajności

Audi virtual cockpit. Ta cyfrowa tablica rozdzielcza
o przekątnej 12,3 cala wyświetla wszystkie ważne informacje w postaci najwyższej jakości grafik. Kierowca może uzyskiwać informacje z wielu poziomów, również te przypisane jedynie modelom e-tron, na przykład wskaźnik mocy. Na dużym ekranie wyświetlić można obraz konwencjonalnego obrotomierza lub zestawić go
ze wskaźnikiem mocy. Ponadto zestaw wskaźników pokazuje wartości przepływu energii, zasięgu (w postaci liczb i grafiki) oraz stanu naładowania akumulatora.

Opcjonalnie, tego dużego SUV’a wyposażyć można w wyświetlacz danych na szybie na wysokości wzroku kierowcy (head up display), przyciemnioną szybę zapewniającą prywatność i panoramiczny szklany dach. Kierowca i pasażer na przednim siedzeniu mogą zasiąść w montowanych na życzenie, indywidualnie klimatyzowanych fotelach o wyrazistych konturach i z funkcją masażu.

Systemy wsparcia kierowcy nowego Audi Q7 e-tron quattro to zupełnie nowa jakość. Wśród nich znajdziemy m.in: asystenta manewru omijania, asystenta skręcania, asystenta ruchu prostopadłego czy asystenta przyczepy. Jeśli ruch drogowy jest powolny, adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z asystentem korków przejmuje kontrolę nad prowadzeniem samochodu na drogach o dobrej nawierzchni przy prędkościach do 65 km/h. Asystent efektywności automatycznie zmniejsza prędkość przy wjeżdżaniu na teren zabudowany, przy ograniczeniach prędkości oraz na zakrętach i na skrzyżowaniach, raz jeszcze przestawiając samochód w tryb żeglowania.