Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Na pokładzie auta, znajdą się liczne, nowe systemy służące komfortowi i bezpieczeństwu, niektóre z nich niespotykane w tej klasie samochodów. Całkowicie zmienione zostały systemy multimedialne Sharana. Zapewniają one wysoki stopień kompatybilności – po raz pierwszy (opcjonalnie) dostępne są aplikacje „MirrorLink”, „CarPlay” (Apple) oraz „Android Auto” (Google). Całkowicie odnowiono gamę silników benzynowych (TSI) oraz wysokoprężnych (TDI). Wszystkie jednostki napędowe, wyposażone są w bezpośredni wtrysk oraz w turbosprężarkę, oszczędzają do 15% paliwa i spełniają normę emisji spalin Euro 6.
Dwa nowe silniki TSI uzyskują moc 110 kW/150 KM oraz 162 kW/220 KM, moc najmocniejszego silnika benzynowego wzrosła o 15 kW/20 KM. Nowe jednostki TDI są dostępne w trzech wariantach mocy: 85 kW/115 KM, 110 kW/150 KM (wzrost o 10 KM) i 135 kW/184 KM (wzrost o 7 KM). Za wyjątkiem najmniejszego diesla wszystkie silniki mogą współpracować z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG), umożliwiającą korzystanie z funkcji tzw. żeglowania (pozwala oszczędzać paliwo, po zdjęciu nogi z gazu silnik zostaje odłączony).
W autach wyposażonych w najmocniejszy silnik w gamie, osiągający moc 220 KM, skrzynia DSG znajduje się w wyposażeniu seryjnym. Jednostka TDI o mocy 150 KM może być połączona z napędem na cztery koła 4MOTION. 

Nowe systemy asystujące kierowcy. O najwyższym poziomie technicznym Sharana świadczą nowe systemy służące bezpieczeństwu i komfortowi. Na pokładzie samochodu seryjnie montowany jest system automatycznego hamowania po kolizji. W ramach wyposażenia dodatkowego dostępny jest system Front Assist monitorujący otoczenie wokół samochodu i ostrzegający kierowcę, gdy jego pojazd za bardzo zbliży się do auta jadącego z przodu; w razie potrzeby system spowoduje przyhamowanie samochodu. Funkcja awaryjnego hamowania w mieście (City Emergency Braking), będąca częścią systemu Front Assist, powoduje z kolei automatycznie pełne hamowanie samochodu, jeśli ten porusza się z prędkością do 30 km/h i grozi mu kolizja. Po raz pierwszy w dużym vanie Volkswagena dostępny jest aktywny tempomat z systemem automatycznej regulacji odstępu od poprzedzającego pojazdu (ACC). Elektryczny hamulec postojowy ma teraz, także w samochodach z mechaniczną skrzynią biegów, seryjną funkcję Auto-Hold, zapobiegającą toczeniu się pojazdu podczas ruszania lub postoju.
Nowe na liście wyposażenia dodatkowego są ponadto trzecia generacja systemu wspomagającego parkowanie Park Assist (ułatwia wjazd i wyjazd z miejsca parkingowego), system Blind Spot (podczas zmiany pasa ruchu ostrzega o obecności pojazdów w martwym polu) oraz Rear Traffic Alert, system informujący podczas manewrowania na wstecznym biegu o samochodach nadjeżdżających z boku.

 

Niezwykle przestronna kabina. Sharan, wyposażony seryjnie w dwoje rozsuwanych drzwi po bokach nadwozia, należy do najpopularniejszych vanów w swojej klasie. Zawdzięcza to możliwości aranżacji wnętrza na wiele sposobów oraz nadzwyczaj dużej ilości miejsca w środku. Do wyboru są trzy wersje tego modelu – z pięcioma, sześcioma oraz z siedmioma miejscami dla pasażerów. Aby maksymalnie zwiększyć funkcjonalność auta pojedyncze fotele znajdujące się w drugim i w trzecim rzędzie, dzięki funkcji EasyFold, można złożyć równo z podłogą – służy do tego prosty mechanizm. Fotele z drugiego rzędu można ponadto przesuwać w przód i w tył oraz regulować pochylenie ich oparć w zakresie 20 stopni. Sharan wyróżnia się jakością, perfekcyjną ergonomią i intuicyjną obsługą, czyli cechami, dzięki którym Volkswagen stał się wiodącą marką w Europie i w Chinach. Zintegrowane foteliki dla dzieci, nawet 9 poduszek powietrznych czy przedział ładunkowy o pojemności do 2430 litrów również mówią same za siebie.