Auto w Pracy

Slideshow Image

 

Najnowsze Audi TT Roadster można już zamawiać w polskich salonach Audi. Czysto sportowy charakter tego samochodu ujawnia się tuż po zajęciu miejsca za jego kierownicą. W momencie otwarcia drzwi ożywia się Audi virtual cockpit – cyfrowa tablica rozdzielcza. Jej innowacyjność polega na tym, że wszystkie wyświetlane na niej informacje, począwszy od opcjonalnej mapy nawigacji aż po duży, centralnie umiejscowiony obrotomierz w wersji TTS Roadster, to wysokiej jakości obraz wyświetlany na cyfrowym ekranie. Innowacyjna jest też koncepcja obsługi MMI, dająca możliwość swobodnego wyszukiwania tekstowego i sterowania głosowego.

Nowo zaprojektowany stały napęd na cztery koła quattro daje wiele radości z jazdy
i stabilizuje auto. Elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe, w które wyposażono ten model, zależnie od sytuacji na drodze, właściwości nawierzchni i typu kierowcy, optymalnie rozdziela momenty napędowe między przednią i tylną oś.

Audi TT Roadster z jednostką napędową 2.0 TDI oznaczono jako „ultra“. Jego spalanie to jedynie 4,3 litra oleju napędowego na 100 km. Z kolei poziom emisji dwutlenku węgla, to zaledwie 114 g na km. To nowy rekord w segmencie samochodów sportowych.

Cena wyjściowa Roadstera w wersji z silnikiem 2.0 TFSI i z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów to 173 840 PLN. Już w tym wariancie znajdziemy rozbudowany pakiet bezpieczeństwa, reflektory ksenonowe plus, system Audi active lane assist czy funkcję Start-Stop. Samochód standardowo wyposażony jest także we wspomniany Audi virtual cocpit, MMI radio z odtwarzaczem CD i ośmioma głośnikami oraz pięcioramienne, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich.

Nowe Audi TT Roadster

Koncepcja, stylistyka zewnętrzna, karoseria i dach

- dwumiejscowy roadster: długość 4,18 m, rozstaw osi 2,51 m, krótkie zwisy, masa własna od 1320 kg, pojemność bagażnika 280 litrów

- atletyczna, czysto sportowa stylistyka będąca reminiscencją pierwszej generacji modelu TT

- na życzenie dostępne są reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix

- karoseria wykonana zgodnie z założeniami Audi Space Frame (ASF)

- w standardzie lekki akustyczny dach tkaninowy z napędem elektrycznym 

Stylistyka wnętrza, obsługa i wyposażenie

- płynny i lekki przebieg linii, nowa paleta kolorów i materiałów

- konsekwentna koncentracja na potrzebach kierowcy, nowo zaprojektowane sportowe fotele

- obsługa klimatyzacji w nawiewach

- cyfrowy Audi virtual cockpit, nowa koncepcja obsługa MMI, efektywne sterowanie głosowe

- najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie infotainment

- w ofercie m. in. nawigacja MMI Navigation plus, system Audi connect z  modułem LTE i sprzęt nagłaśniający Bose Surround Sound System

– na życzenie dostępne są najnowocześniejsze systemy wsparcia kierowcy

Napęd

- dwa silniki czterocylindrowe o mocy od 135 kW (184 KM) do 169 kW (230 KM)

- jednostka 2.0 TDI ultra zużywa zaledwie 4,3 litra oleju napędowego na 100 km (114 g CO2 na km)

- sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic dostępna z silnikiem benzynowym

- stały napęd na cztery koła quattro dostępny dla wersji z silnikiem TFSI, nowo zaprojektowane sprzęgło wielopłytkowe, zapewniające najwyższą radość z jazdy
i bezpieczeństwo

Podwozie

- złożone zawieszenie kół, czterowahaczowe zawieszenie osi tylnej

- progresywne wspomaganie układu kierowniczego w wyposażeniu seryjnym

- na życzenie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select i adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride

- odłączany system stabilizacji toru jazdy ESC z selektywnym rozkładem napędu na poszczególne koła

- lekkie koła o średnicy 17 cali, opcjonalnie dostępne obręcze do średnicy 20 cali