CUPRA przedstawiła ciekawe wnioski po analizie swoich danych sprzedażowych. Nabywcy preferują dynamiczne auta oferujące dobre osiągi przy umiarkowanych kosztach zakupu i eksploatacji. 76% sprzedanych modeli hiszpańskiej marki wyposażone były w silnik 150 KM. To wariant, który zapewnia sporą moc podczas jazdy po mieście i na autostradach, a przy tym zapewnia niższe koszty eksploatacji. Nie oznacza to jednak, że Polacy rezygnują ze sportowego zacięcia podczas zakupu samochodu. Drugim najpopularniejszym wariantem wśród klientów marki CUPRA jest opcja 204 KM – zdecydowało się na nią 12% kierowców.
Sporą popularnością cieszą się również najmocniejsze wersje – VZ. Pewnie gdyby nie wyższe koszty zakupu wynik byłby jeszcze lepszy.
Na popularności zyskują także modele z napędem 4x4. Już co piąty sprzedany samochód marki CUPRA (21%) to model z systemem 4DRIVE, a w przypadku SUV-a Terramar to aż 52% egzemplarzy! Leon ST, czyli kombi o sportowym charakterze, również często zamawiany jest w wersji z napędem na wszystkie koła– z takim rozwiązaniem wyjechało z salonów 28% aut.
Trend wskazuje, że polscy klienci coraz częściej oczekują od samochodów emocji, ale też i poczucia bezpieczeństwa, które daje dodatkowa trakcja. Wybór 4DRIVE pozwala kierowcom swobodniej poruszać się zarówno w wymagających warunkach pogodowych – zimą czy na mokrej nawierzchni – jak i poza miastem, gdy auto staje się towarzyszem weekendowych podróży.