Auto w Pracy

Slideshow Image

A6 e-tron Sportback osiąga rekordowy współczynnik oporu powietrza Cx=0,21 – najlepszy wynik w historii Audi i całej Grupy Volkswagena. Wersja Avant, mimo praktycznego nadwozia kombi, uzyskuje również imponującą wartość Cx=0,24. Kluczowe elementy aerodynamiczne obejmują aktywne przesłony wlotów powietrza z czterema panelami sterowanymi jednym siłownikiem, system samouszczelniający z gumową listwą oraz zoptymalizowaną płaską podłogę.

Przednia część nadwozia wykorzystuje kurtyny powietrzne poprawiające jego przepływ wokół kół. Specjalnie dostosowane osłony kół oraz trójwymiarowe spojlery przy przednich kołach zostały indywidualnie zoptymalizowane dla każdej wersji nadwozia. Zoptymalizowano również przepływ powietrza pod podwoziem dzięki specjalnym osłonom silnika, akumulatora i tylnej osi.

Audi A6 e-tron wyznacza nowy pułap zasięgu. Model w wersji Sportback e-tron performance osiąga rekordowy w historii marki zasięg WLTP do 756 kilometrów. Wariant Avant e-tron performance może przejechać do 720 kilometrów na jednym ładowaniu. Podstawowa wersja Sportback zapewnia zasięg do 627 kilometrów, a Avant do 598 kilometrów. Model quattro oferuje odpowiednio 716 i 685 kilometrów zasięgu. S6 e-tron Sportback może przejechać do 675 kilometrów, a S6 e-tron Avant do 647 kilometrów. Dzięki architekturze 800V i inteligentnej strategii zarządzania temperaturą, samochód osiąga maksymalną moc ładowania prądem stałym do 270 kW (225 kW dla wersji podstawowej). Model Sportback performance może zyskać do 310 kilometrów zasięgu w zaledwie 10 minut ładowania. Czas ładowania od 10 do 80% wynosi tylko 21 minut.

A6 e-tron oferuje pełną gamę wariantów napędowych dostosowanych do różnych potrzeb. Model bazowy z napędem na tylne koła generuje moc systemową 210 kW, która wzrasta do 240 kW w trybie Launch Control. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.

Wariant performance z napędem na tylną oś oferuje moc 270 kW (280 kW z Launch Control) i przyspiesza do setki w 5,4 sekundy. A6 e-tron quattro dysponuje mocą 315 kW (340 kW z Launch Control) i osiąga 100 km/h w 4,5 sekundy. Oba warianty osiągają prędkość maksymalną 210 km/h.

Flagowy S6 e-tron wyznacza nowe standardy w segmencie. Model generuje moc systemową 370 kW, która wzrasta do 405 kW w trybie Launch Control. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.

A6 e-tron jest dostępny w salonach od września 2024 roku w czterech wariantach: podstawowym z napędem na tylną oś (od 299 900 zł), performance (od 361 200 zł), quattro (od 380 900 zł) oraz S6 (od 474 600 zł). Wszystkie wersje oferowane są jako Sportback i Avant.