Auto w Pracy

Slideshow Image

Nowy Transporter oferuje więcej miejsca, większą ładowność i wyższą maksymalną masę przyczepy. Ponadto najnowocześniejsze systemy wsparcia kierowcy zapewniają większe bezpieczeństwo, a przemyślany kokpit i elementy sterowania ułatwiają codzienną pracę. To samo dotyczy prezentowanego w tym samym czasie dziewięciomiejscowego mikrobusa - Nowej Caravelle.

Volkswagen oferuje nowego Transportera w wersji Furgon (skoncentrowanej na transporcie towarów), Furgon „Plus” (przestrzeń ładunkowa, siedzenia w drugim rzędzie, różne przegrody), Kombi (skoncentrowanej na transporcie osób) oraz jako podwójną kabinę z nadwoziem skrzyniowym lub platformowym i długim rozstawem osi. Wersje mikrobus i furgon są opcjonalnie dostępne z wysokim dachem i wydłużonym rozstawem osi. Dziewięciomiejscowy Caravelle został zaprojektowany z myślą o komercyjnym transporcie pasażerskim - jako shuttle bus.

Samochód dostępny jest w trzech wersjach: Caravelle jako wersję podstawową, Life ze średnią specyfikacją wyposażenia oraz topową wersję Style. Caravelle jest również dostępny z wydłużonym rozstawem osi. Zarówno Transporter Furgon, jak i Caravelle, są też dostępne w wersji terenowej PanAmericana.

Pojazdy będą dostępne również z napędem hybrydowym typu plug-in i z napędem elektrycznym jako alternatywą dla gamy turbodoładowanych silników wysokoprężnych. Silniki TDI osiągają moc 110 kW (150 KM) i 125 kW (170 KM). TDI o mocy 125 kW jest zawsze połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, która jest opcjonalnie dostępna dla TDI o mocy 110 kW jako alternatywa dla 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Modele TDI można zamówić z napędem na cztery koła 4MOTION. Moc systemowa 171 kW (232 KM) charakteryzuje napęd hybrydowy typu plug-in w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów (eHybrid). e-Transporter i e-Caravelle startują z mocami 100 kW (136 KM), 160 kW (218 KM) i 210 kW (286 KM). Pojemność ich akumulatorów wynosi 64 kWh (netto).

Pojemność przestrzeni ładunkowej Transportera w wersji Furgon z normalnym rozstawem osi i standardowym dachem wzrosła o ponad 10 procent do 5,8 m3. W wersji z długim rozstawem osi i wysokim dachem pojemność tej przestrzeni wzrasta do 9,0 m3. Maksymalna ładowność, uzyskana dzięki większej objętości przestrzeni ładunkowej, to teraz 1,33 tony. Masa holowanej przyczepy może wynieść 2,8 tony.