Auto w Pracy

Slideshow Image

Nowe Renault Rafale jest pierwszym samochodem w całości zaprojektowanym zgodnie z nowym językiem stylistycznym marki, wprowadzonym przez Gillesa Vidala po objęciu kierownictwa działu designu Renault. Projekt Rafale powstał z myślą o przyjemności, jaką ma dawać jazda samochodem. Nie zapomniano jednak o praktycznym aspekcie samochodu, dlatego jest on SUVem Coupe, czyli łączy najlepsze cechy obu segmentów.

Nowe Renault Rafale z wymiarami 4,71 m długości i 1,86 m szerokośc plasuje auto w segmenie D.

Samochód wyróżnia się dynamiczną, sportową sylwetką. Długa, pozioma maska nieodparcie kojarzy się z mocą i jest muskularnym zwieńczeniem przodu auta, podkreślonego nowym kształtem osłony chłodnicy i nową sygnaturą świetlną, wprowadzoną po raz pierwszy w Nowym Clio. Tworzy charakterystyczny układ między początkiem maski a mocną rzeźbą przedniego zderzaka.

Oryginalna osłona chłodnicy Nowego Renault Rafale, zaprojektowana w oparciu o charakterystyczny dla Renault motyw, składa się z wielu małych rombów tworzących trójwymiarową przestrzeń wokół centralnie umieszczonego logo marki. Plejada czarnych, błyszczących rombów przywodzi na myśl osłony chłodnic najwyższych modeli marki sprzed lat. Całość umieszczona jest (w zależności od wersji) na niebieskim lub szarym tle, które pojawia się lub znika w zależności od kąta patrzenia i przywodzi na myśl obrazy w stylu op-art z lat 70.

Mocno poszerzone, masywne tylne nadkola kojarzą się z mocą i stwarzają wrażenie jakby samochód właśnie prężył się do skoku. Podobnie jak tylna osłona podwozia, zachodząca ku górze na zderzak, jakby wypychająca samochód do przodu. Natomiast dach, opadający ku tyłowi i zakończony spoilerem, wywołuje wrażenie prędkości.

Przyjemność z jazdy, która jest głównym założeniem konstrukcyjnym układu jezdnego Nowego Renault Rafale, została zapewniona przez wielowahaczowe tylne zawieszenie pracujące w zespoleniu z systemem czterech kół skrętnych najnowszej generacji 4CONTROL Advanced.

W chwili wprowadzenia do sprzedaży Nowe Renault Rafale będzie oferowane, podobnie jak Nowe Espace, z hybrydową jednostką napędową E-Tech full hybrid o mocy systemowej 200 KM zespoloną z wielotrybową, automatyczną skrzynią ze sprzęgłem kłowym.

Napęd E-Tech full hybrid 200 KM to hybryda szeregowo-równoległa. Składa się z trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,2 l o mocy 130 KM (96 kW) i momencie obrotowym 205 Nm oraz dwóch silników elektrycznych. W części elektrycznej napędu silnik główny rozwija moc 50 kW (70 KM) i moment obrotowy 205 Nm. Zasilanie jednostki z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 2 kWh (400V) zapewnia możliwość jazdy w trybie wyłącznie napędu elektrycznego. Natomiast pomocniczy silnik elektryczny typu HSG (High-voltage Starter Generator) o mocy 25 kW i momencie obrotowym 50 Nm odpowiada za uruchamianie silnika spalinowego oraz zmianę biegów skrzyni wielotrybowej.

Przewidziano także mocniejszą wersję E-Tech plug-in hybrid 4x4 300 KM.

Wnętrze skrywa się pod szklanym dachem Solarbay. Kierowca i pasażerowie mogą wybrać jedno z czterech następujących ustawień: dach całkowicie przezroczysty, dach całkowicie nieprzezroczysty, dach przezroczysty w przedniej części i nieprzezroczysty w tylnej i odwrotnie.

Nowe Renault Rafale oferuje to pierwsze bez uszczerbku dla drugiego dzięki przestronności wnętrza, zarówno na przednich, jak i na tylnych siedzeniach. Dzięki dużemu rozstawowi osi (2,74 m), identycznemu jak w zbudowanym na tej samej platformie Nowym Espace, Nowy Rafale oferuje w drugim rzędzie komfortową ilość miejsca na nogi na wysokości kolan (302 mm). Duży rozstaw osi wpływa również korzystnie na ilość miejsca nad głowami – daje więcej dowolności w kształtowaniu opadającej linii dachu i zapewnia pasażerom na tylnych siedzeniach

aż 880 mm wolnej przestrzeni, prawie tyle samo co w Nowym Espace (892 mm), pomimo sylwetki coupe. Podróż nierozłącznie wiąże się z bagażami. Również w tej kwestii Nowy Rafale imponuje dzięki bagażnikowi o pojemności 647 litrów.