Rynek pojazdów elektrycznych systematycznie rośnie i większość koncernów widzi w nim swoją przyszłość. Peugeot także planuje odegrać na nim znaczącą rolę. Od 2022 roku marka zamierza zostać liderem sprzedaży czystych ekologicznie samochodów dostawczych w Europie. Już dziś, Peugeot oferuje pełną ofertę elektrycznych pojazdów dostawczych.
100% pojazdów w 100% elektrycznych: cała gama samochodów dostawczych PEUGEOT jest już zelektryfikowana. Do wprowadzonych do sprzedaży w ubiegłym roku i uhonorowanych tytułem Samochodu Dostawczego Roku 2021 (International Van of The Year) furgonów e-EXPERT dołączyły furgonetki e-PARTNER i duże furgony elektryczne e-BOXER, które pojawiły się tej jesieni. Znakiem rozpoznawczym wszystkich elektrycznych samochodów dostawczych PEUGEOT jest brak jakichkolwiek ustępstw w odniesieniu do objętości użytkowej oraz funkcjonalności w porównaniu z wersjami z silnikiem wysokoprężnym. Jednocześnie oferują wszystkie zalety napędu elektrycznego: niższe koszty użytkowania, łatwość prowadzenia, natychmiastową reakcję przy przyspieszaniu, wysoki moment obrotowy, całkowity brak hałasu, drgań, zapachów i emisji zanieczyszczeń.
PEUGEOT e-PARNTER oferuje:
• zasięg do 275 km* WLTP
• 2 długości nadwozia (Standard i Long)
• 2 rodzaje nadwozia: furgon (do 3 miejsc) i furgon brygadowy (do 5 miejsc)
• możliwość holowania przyczepy do 750 kg
• ładowność użytkową do 800 kg
• pojemność ładunkową do 4,4 m3, dokładnie taką samą jak w przypadku wersji spalinowych.
Nowy PEUGEOT e-PARTNER, zaprojektowany na modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform), oferuje w 100% elektryczny silnik o maksymalnej mocy 100 kW (136 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym od momentu rozruchu, który zapewnia natychmiastową reakcję na wciśnięcie pedału gazu, bez wibracji, hałasu, konieczności zmiany biegów, zapachu spalin i bez emisji CO2.
PEUGEOT e-EXPERT oferuje:
• wybór dwóch akumulatorów o mocy 50 i 75 kWh oraz dwóch zakresów zasięgu wynoszącego do 330 km* w cyklu homologacyjnym WLTP
• 3 długości nadwozia (Compact, Standard i Long)
• możliwość holowania przyczepy o masie do 1000 kg i ładowność 1275 kg
• pojemność ładunkową identyczną jak w wersji spalinowej (6,6 m³).
Podobnie jak PEUGEOT e-PARTNER, zaprojektowany na modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform), PEUGEOT e EXPERT oferuje w 100% elektryczny silnik o maksymalnej mocy 100 kW (136 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym od momentu rozruchu.
PEUGEOT e-EXPERT HYDROGEN. PEUGEOT jest jednym z pierwszych producentów oferujących ten rodzaj napędu w seryjnym samochodzie. Nowy PEUGEOT e-EXPERT HYDROGEN wyposażony jest w innowacyjny system „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric”, na który składają się:
• ogniwo paliwowe wytwarzające energię elektryczną potrzebną do napędzania pojazdu, które wykorzystuje wodór zgromadzony w systemie zbiorników
• akumulator litowo-jonowy wysokiego napięcia o pojemności 10,5 kWh doładowywany z sieci energetycznej, który zasila również silnik elektryczny w niektórych fazach jazdy.
Innymi cechami wyróżniającymi nowy model PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen są:
• zdolność do pokonywania wszelkich dystansów bez lokalnej emisji CO2
• możliwość zatankowania wodoru w czasie 3 minut, by w ten sposób uzyskać zasięg ponad 400 km* w cyklu homologacyjnym WLTP (w trakcie homologacji)
• gniazdo do ładowania akumulatora wysokiego napięcia
• dostępność dwóch długości nadwozia (Standard i Long), z których każda posiada te same parametry objętości ładunkowej co wersje z silnikiem wysokoprężnym i z napędem elektrycznym czerpiącym energię z akumulatora
• przestrzeń ładunkowa do 6,1 m³
• ładowność do 1100 kg
• uciąg na haku holowniczym do 1000 kg.
PEUGEOT e-BOXER oferuje:
• 2 zakresy zasięgu do 224 km* w cyklu homologacyjnym WLTP
• 2 pojemności akumulatorów 37 kWh i 70 kWh
• 4 długości i 3 wysokości nadwozia
• ładowność do 1890 kg (zależnie od wersji)
• pojemność ładunkowa identyczna jak w wersji spalinowej, do 17 m³.
Nowy PEUGEOT e-BOXER ma napęd w 100% elektryczny o mocy maksymalnej 90 kW (122 KM) osiągający maksymalny moment obrotowy 260 Nm dostępny od chwili ruszenia i zapewniający natychmiastową reakcję i przyspieszenie bez drgań, hałasu, bez potrzeby zmiany biegów, który nie powoduje uciążliwego zapachu i oczywiście nie emituje CO2.
Układ napędowy wyposażony jest w system odzyskiwania energii, który działa zarówno po zdjęciu nogi z pedału gazu, jak i przy hamowaniu. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 110 km/h (i 90 km/h w wersjach o DMC 4 ton).
Nowy PEUGEOT e-BOXER łączy kompaktową bryłę z maksymalną pojemnością ładunkową. Akumulatory trakcyjne są umieszczone pod podłogą i nie zmniejszają przestrzeni ładunkowej.