Auto w Pracy

Slideshow Image

Dacia wchodzi na rynek z całkowicie nową koncepcją 7-miejscowego samochodu rodzinnego. Dacia Jogger łączy w sobie najlepsze cechy samochodów z kilku segmentów. Obszerne wnętrze jak w kombivanach (długość auta wynosi 4,55m) połączono z uterenowionymi możliwościami klasy SUV.  Uzyskany efekt predysponuje ten model do idealnego partnera do wakacyjnych podróży, czy rodzinnych wyjazdów za miasto. Funkcjonalność zwiększają także modułowe relingi dachowe które można przekształcić w poprzeczki kilkoma obrotami klucza. Na potrzeby różnorakich, nawet najbardziej nietypowych podróży i przejazdów, można je zmienić w dachowy bagażnik o ładowności do 80 kg.

Dacia Jogger jest wyposażona w schowki o łącznej pojemności 24 litrów, rozmieszczone w całej kabinie, aby wszyscy pasażerowie mogli z nich korzystać. Najważniejsze spośród nich to: 7-litrowy zamykany schowek w desce rozdzielczej, kieszenie w przednich i tylnych drzwiach, które mogą pomieścić butelki o pojemności jednego litra, zamykany centralny schowek o pojemności 1,3 litra oraz sześć uchwytów na kubki. Pojemność bagażnika w konfiguracji 5-miejscowej wynosi 708 litrów VDA (do krawędzi oparcia).

W konfiguracji 7-miejscowej pojemność ta wynosi 160 litrów VDA lub 565 litrów VDA po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń. Dzięki nisko umieszczonemu progowi załadunku (661 mm) i długiej podłodze bagażnika (1 150 mm) rodziny mają możliwość przewiezienia wózka lub rowerka dziecięcego w poziomym położeniu bez konieczności ich demontażu.

Dacia Jogger charakteryzuje się typowym dla tej marki pionowym przodem z dużą osłoną chłodnicy, mocno zarysowanymi nadkolami, kołami przesuniętymi w stronę rogów nadwozia i poziomo umieszczoną, wyprofilowaną pokrywą silnika. Dynamiki dodają umieszczone w płaszczyźnie nadwozia koła i spojler wieńczący pokrywę bagażnika. Pionowo umieszczone tylne światła zapewniają maksymalną szerokość otworu bagażnika. Ich wyprofilowany kształt podkreśla muskularną linię tylnych błotników i wzmacnia wrażenie stabilności auta. Dacia Jogger ma outdoorowy design z relingami dachowymi, mocno zarysowanymi nadkolami i dużym prześwitem (200 mm bez obciążenia), dzięki któremu może poruszać się po wszelkiego rodzaju drogach.

Dacia Jogger może być napędzana całkowicie nowym sinikiem benzynowym TCe 110 z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów. Jest to 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik z układem bezpośredniego wtrysku, który rozwija moc 110 KM (81 kW). Aluminiowy korpus pozwolił obniżyć masę silnika. Ze swoimi 200 Nm momentu obrotowego przy 2 900 obr/min jest to obecnie najmocniejszy z gamy silników dostępnych w Dacii Jogger. W nowym silniku TCe 110 wprowadzono szereg innowacyjnych rozwiązań technicznych, które zwiększają jego osiągi oraz obniżają zużycie paliwa i emisję CO2. Układ zmiennych faz rozrządu, pompa oleju o zmiennej wydajności i zastosowanie nowoczesnych, efektywniejszych materiałów pozwalają poprawić osiągi oraz obniżyć zużycie paliwa. Natomiast wbudowany kolektor wydechowy, filtr cząstek stałych i centralny wtrysk przyczyniają się do obniżenia emisji CO2.

Dacia Jogger będzie również dostępna z silnikiem TCe 100 LPG. Fabryczny montaż tej sprawdzonej technologii stanowi gwarancję bezpieczeństwa i niezawodności. Długość okresu gwarancyjnego, częstotliwość i koszty przeglądów, a także pojemność bagażnika są identyczne jak w przypadku wersji benzynowej.

Dzięki dwóm zbiornikom: 40-litrowemu zbiornikowi LPG i 50-litrowemu zbiornikowi benzyny, zasięg auta wynosi ponad 1100 km.

W 2023 roku gama zespołów napędowych zostanie uzupełniona o wersję hybrydową. Dacia Jogger będzie pierwszym modelem Dacii wyposażonym w technologię hybrydową. W Dacii Jogger technologia napędu hybrydowego będzie oparta na benzynowym silniku 1,6 l, dwóch silnikach elektrycznych (jeden do napędu, drugi pełniący rolę wysokonapięciowego rozrusznika) oraz wielotrybowej skrzyni biegów MMT ze sprzęgłem kłowym. Dzięki systemowi hamowania z odzyskiwaniem energii i akumulatorowi trakcyjnemu 1,2 kWh (230 V) z technologią szybkiego ładowania Dacia Jogger będzie mogła poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym nawet przez 80% czasu jazdy, zużywając średnio w cyklu miejskim nawet o 40% mniej paliwa niż z porównywalnym silnikiem spalinowym, i to bez konieczności zmiany przyzwyczajeń użytkowników.