Auto w Pracy

Slideshow Image

Ekspansja Dacii zaczęła się w 2004 roku modelem Logan. Teraz Dacia rozpoczyna podbój segmentu aut elektrycznych. Dacia Spring jest najtańszym na polskim rynku samochodem elektrycznym. Auto o wyglądzie SUV-a dysponuje czterema pełnowymiarowymi miejscami, rekordowo przestronnym wnętrzem, prostym i niezawodnym silnikiem elektrycznym i zasięgiem 230 km (w cyklu mieszanym WLTP) lub 305 km w mieście (w cyklu WLTP city).

Nowa Dacia będzie dostępna w trzech wersjach:

- wersji dla klientów indywidualnych, na którą zamówienia można składać od 14 kwietnia 2021 roku, a pierwsze dostawy są przewidziane na jesieni br.

- wersji Business – dla operatorów carsharingu, wypożyczalni samochodów

- w 100% dostawczej wersji Cargo – bez tylnej kanapy, przeznaczonej do dostaw ostatniego kilometra, która trafi do sprzedaży na początku 2022 roku.

Wyrazista linia nadwozia została wzbogacona atrybutami przejętymi ze świata SUV-ów, takimi jak poszerzone nadkola, relingi dachowe, wzmocniona przednia dolna część nadwozia, tylna osłona podwozia i zwiększony prześwit (151 mm bez obciążenia). Dzięki szerokim tylnym nadkolom i wypukłej masce Dacia Spring stwarza wrażenie solidności. Sylwetka daje poczucie bezpieczeństwa i zapowiada wyjątkowo przestronne wnętrze. Spring jest jednak prawdziwym autem miejskim. Ma stosunkowo niewielkie wymiary: 3,73 m długości, 1,58 m szerokości (bez bocznych lusterek) i 1,51 m wysokości (łącznie z relingami, bez obciążenia). W momencie debiutu dostępny jest „pakiet pomarańczowy”, który obejmuje atrakcyjne wykończenie z detalami w pomarańczowym kolorze. Z zewnątrz są to obudowy bocznych lusterek, relingi dachowe, naklejki drzwi i obramowania wlotów powietrza, wykończone lub ozdobione akcentami w kolorze pomarańczowym. We wnętrzu pakiet pomarańczowy obejmuje przeszycia siedzeń oraz obramowania nawiewów i ekranu multimedialnego, a wstawki płatów drzwi są w szarym błyszczącym kolorze. Pomarańczowe akcenty pokazują, że samochód elektryczny może mieć styl i emanować dobrą energią.

Kołpaki kół Nowej Dacii Spring imitują wygląd obręczy aluminiowych. Jest to możliwe dzięki systemowi Flexwheel – ażurowe stalowe obręcze pozwalają na montaż eleganckich kołpaków. To pomysłowe, estetyczne i zarazem ekonomiczne rozwiązanie.

Spring ma kompaktowe wymiary pięciodrzwiowego auta miejskiego i dysponuje czterema pełnowymiarowymi miejscami, do dyspozycji ma też bagażnik o pojemności 270 dm3. Pojemność przestrzeni bagażowej zwiększa się wówczas do 620 litrów (maksymalna pojemność do górnej krawędzi tylnej kanapy).

Wersja Spring Electric Cargo ma bagażnik powiększony o strefę tylnych siedzeń, posiada też wykładzinę wykonaną z tworzywa, która pokrywa podłogę i strefę nadkoli, cztery uchwyty do mocowania ładunku (zgodne z normą ISO 27956*) i ażurową przegrodę oddzielającą strefę ładunkową od przestrzeni pasażerskiej. Ta specjalna wersja ma strefę ładunkową o długości 1 033 mm, pojemności 1 100 litrów i ładowności 325 kg.

W 100% elektryczny napęd o mocy 33 kW (44 KM) jest połączony z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 27,4 kWh. Dacia Spring oferuje liczne możliwości ładowania: z domowego gniazdka 220 V lub gniazda Green'Up za pomocą przewodu Flexicharger (tryb 2), z Wallboxa o mocy 7,4 kW (za pomocą specjalnego przewodu do trybu 3) lub z terminala DC 30 kW z wbudowanym przewodem.

Lekki i kompaktowy Spring ma zasięg 230 km w cyklu mieszanym WLTP i 305 km w cyklu WLTP City (cykl homologacyjny obejmujący wyłącznie miejską część cyklu homologacji).

Dacia Spring jest objęta gwarancją na 3 lata ub do 100 000 km, a akumulator trakcyjny – gwarancją na 8 lat lub do 120 000 km.

Nowa Dacia Spring będzie oferowana w Polsce w cenie od 76 900 PLN. W przedsprzedaży w najlepiej wyposażonej wersji Comfort Plus trzeba zapłacić 87 400 PLN.