Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Topową  wersję KIA Stonic GT Line odróżnimy od pozostałych wersji po zderzakach. W przednim, wyposażonym w trzy dodatkowe wloty powietrza do chłodnicy, zintegrowano diodowe światła przeciwmgielne. Nowe jest również metaliczne wykończenie dolnej krawędzi zderzaka. Osłona chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa także ma wykończenie charakterystyczne dla odmiany GT Line, podobnie jak obudowy lusterek bocznych. Ponadto, Kia Stonic GT Line standardowo jest wyposażona w nowe w pełni diodowe reflektory, z nowym wzorem świateł do jazdy dziennej. Bardziej wyrazisty niż w pozostałych odmianach tylny zderzak wyróżnia się nie tylko atrapą dyfuzora, ale również dwóch, solidnych rozmiarów końcówek układu wydechowego.

Odmiana GT Line oferowana jest a 9 kombinacjach kolorystycznych nadwozia i dachu. Stonic GT Line charakteryzuje się  kolorowymi wlotami powietrza w przednim zderzaku, lakierowanymi w kolorze dachu. Topowa wersja miejskiego crossovera marki Kia seryjnie jest wyposażona w 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami w rozmiarze 205/55.

Kabina Stonica GT Line wyróżnia się nie tylko deską rozdzielczą, której wykończenie przypomina strukturę włókna węglowego. Nowe, zarezerwowane wyłącznie dla tej wersji wyposażenia, są również fotele z tapicerką, która jest połączeniem czarnej tkaniny i syntetycznej skóry ze szwami w kolorze białym. Nowa jest także spłaszczona u dołu kierownica obszyta perforowaną skórą, z kontrastowymi szwami i zaopatrzona w logo GT Line. 4,2-calowy wyświetlacz w zestawie wskaźników także jest nowy.

 

Kia Stonic GT Line seryjnie jest oferowana z zestawem usług cyfrowych z darmowym 7-letnim dostępem oraz z nowym systemem multimedialnym. Na szczycie konsoli środkowej znajduje się 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego, wyposażonego w funkcję UVO Connect drugiej generacji, która zapewnia łączność ze światem zewnętrznym i daje możliwość kontrolowania wybranych funkcji samochodu.

Nowy system multimedialny seryjnie jest oferowany z nawigacją satelitarną. Łącze Bluetooth umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch urządzeń mobilnych – jednego z obsługą telefonu poprzez zestaw głośnomówiący i z możliwością korzystania z multimediów; drugiego jedynie do odbioru multimediów.

 

System UVO Connect drugiej generacji w czasie rzeczywistym oferuje dostęp do informacji o ruchu drogowym, prognozie pogody, ciekawych miejscach (POI), cenach paliw i szczegółach dotyczących miejsc parkingowych (cena, lokalizacja i dostępność). Nowa usługa „Nawigacja online” wykorzystuje dane o ruchu drogowym zarówno w czasie rzeczywistym, jak i historyczne. Dzięki temu lepiej niż kiedykolwiek wcześniej potrafi zaproponować trasę i przewidzieć czas dojazdu.

Aplikacja UVO – kompatybilna ze smartfonami z systemem Android i firmy Apple – oferuje również nową funkcję „Last Mile Navigation”, która pomaga kontynuować podróż do miejsca docelowego nawet po zaparkowaniu i opuszczeniu samochodu. Dzięki temu, ze smartfonem w ręce, łatwiej trafić z parkingu do sklepu, kawiarni czy restauracji.

Stonic GT Line jest dostępny z nowym zespołem napędowym typu „mild hybrid” (MHEV) z rodziny EcoDynamics+. 1,0-litrowy silnik T-GDi (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem benzyny) z rodziny Smartstream oraz instalacja elektryczna o napięciu 48 V zapewniają większą wydajność poprzez odzysk energii elektrycznej. Kompaktowych rozmiarów akumulator litowo-jonowy zasila w energię elektryczną silnik elektryczny, który pełni również rolę rozrusznika i generatora (MHSG).

MHSG jest połączony paskiem z wałem korbowym silnika i płynnie przełącza się między trybami „silnik” i „generator”. W trybie „silnik”, podczas przyspieszania, MHSG przyczynia się do zmniejszenia obciążenia silnika i obniża emisję. W określonych warunkach, gdy samochód zwalnia, MHSG może przełączyć się w tryb „generator” i odzyskiwać energię z wału korbowego w celu ładowania akumulatora.

Nowy silnik z rodziny Smartstream jest wyposażony w technologię CVVD (Continuously Variable Valve Duration), czyli zmiennych w sposób ciągły czasów otwarcia zaworów. Umożliwia ona silnikowi płynne przełączanie się między różnymi cyklami spalania mieszanki w zależności od obciążenia, co poprawia wydajność w każdej sytuacji podczas jazdy. Silnik z rodziny Smartstream generuje maksymalną moc 100 lub 120 KM. W wersji 120-konnej Stonic GT Line standardowo jest wyposażony w nową mechaniczną skrzynię biegów (iMT) z elektronicznie sterowanym sprzęgłem „clutch by wire”. Dopłata do  opcjonalnej siedmiobiegowej przekładni dwusprzęgłowej (7DCT) wynosi 6 000 zł. Skrzynia biegów iMT przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa. Zamiast mechanicznie sprzęgło jest uruchamiane elektronicznie. Przekładnia iMT współpracuje z MHSG i pozwala wcześniej wyłączyć silnik niż robi to system start-stop podczas hamowania silnikiem.

W trybie Eco obydwie przekładnie umożliwiają tzw. „żeglowanie” przy wyłączonym silniku w celu poprawy zużycia paliwa. System działa przy prędkości do 160 km/h. Silnik włącza się ponownie, gdy kierowca wciśnie pedał przyspieszenia, hamulca lub sprzęgła. Kia Stonic GT Line jest również oferowana z silnikiem T-GDi o pojemności 1,0 litra, który osiąga maksymalną moc 100 KM i seryjnie współpracuje z sześciobiegową przekładnią mechaniczną (opcjonalnie – z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów).

Ceny miejskiego SUV-a w tej wersji zaczynają się od 85 490 zł ze 100-konnym silnikiem 1.0 T-GDi. O 20 KM mocniejsza odmiana z zespołem napędowym typu „mild hybrid” kosztuje o 4 500 zł więcej.