Auto w Pracy

Slideshow Image

Kia Motors Polska ogłosiła dziś ceny Kia Stonic po faceliftingu.  Model dostępny będzie od 62990 złotych.

Od początku obecności na polskim rynku popyt na Kia Stonic rośnie z roku na rok. W 2017 roku, w ciągu zaledwie trzech miesięcy sprzedaży, zarejestrowano 509 egzemplarzy nowego miejskiego crossovera marki Kia. W 2018 roku do klientów trafiło 2642 sztuk tego modelu. W ubiegłym roku zarejestrowano ich już 3357. W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2020 roku, mimo pandemii koronawirusa, zarejestrowano 1552 egzemplarze Stonica, co zapewniło mu drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych miejskich crossoverów w Polsce i aż 9-procentowy udział w segmencie.

W tym roku, jak do tej pory, najpopularniejszą wersją silnikową Kia Stonic była 120-konna 1.0 T-GDi, która stanowiła 56% sprzedaży. Wiele wskazuje na to, że – po wprowadzeniu do oferty odmiany z zespołem napędowym typu mild-hybrid o identycznej mocy – najchętniej wybieraną będzie właśnie tzw. miękka hybryda. Za Stonica z zespołem napędowym typu mild-hybrid, w zależności od wersji, trzeba zapłacić od 71 490 zł (wersja M) do 89 990 zł (wersja GT Line). Popyt na pozostałe odmiany silnikowe – 84-konną 1.2 DPI i 100-konną 1.0 T-GDi – powinien rozłożyć się równomiernie. Wszystko wskazuje również na to, że nabywcy nowego Stonica w dalszym ciągu często będą decydować się na samochód wyposażony w przekładnię dwusprzęgłową o siedmiu biegach, która może pracować w trybie automatycznym. Kia oferuje ją w połączeniu z dwoma silnikami – 100- i 120-konnym T-GDi.

O ile nadwozie i wnętrze Stonica nie zmieniły się w dużym stopniu, o tyle nabywcy popularnego miejskiego SUV-a mają od teraz jeszcze większą niż wcześniej możliwość personalizacji jego wyglądu. Nowe są nie tylko kolory nadwozia i dachu, ale również warianty połączeń kolorystycznych wnętrza. Kia Stonic po faceliftingu może być wyposażona w system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, zintegrowany z nawigacją i systemem UVO Connect drugiej generacji, który zapewnia dostęp do licznych funkcji online. Bogata oferta zaawansowanych technologicznie systemów asystujących zwiększa bezpieczeństwo i komfort podróżowania.

Kia Stonic po faceliftingu będzie dostępna z nowym zespołem napędowym EcoDynamics+ typu mild hybrid z silnikiem benzynowym. Zespół napędowy składa się z nowego 1,0-litrowego silnika T-GDi (turbodoładowanego, z bezpośrednim wtryskiem paliwa) z rodziny Smartstream oraz układu MHEV z instalacją elektryczną o napięciu 48 V. Zespół napędowy EcoDynamics+ gwarantuje wysoką wydajność dzięki, między innymi, odzyskowi energii. Kompaktowy akumulator litowo-jonowy z instalacją elektryczną o napięciu 48 V zasila silnik elektryczny, który może pracować zarówno jako rozrusznik, jak i generator (MHSG). MHSG nie tylko wydłuża czas, kiedy silnik spalinowy może być wyłączony, ale również potrafi zasilić zespół napędowy dodatkowym momentem obrotowym. MHSG jest połączony paskiem z wałem korbowym silnika i płynnie przełącza się między trybami „silnik” i „generator”. W trybie „silnik”, podczas przyspieszania, MHSG wspomaga spalinową jednostkę napędową w celu zmniejszenia jej obciążenia oraz redukcji emisji. Gdy samochód zwalnia, MHSG – w określonych warunkach – może przełączyć się w tryb „generator”, aby odzyskiwać energię kinetyczną z wału korbowego i ładować akumulator.

Nowy silnik z rodziny Smartstream zastępuje wcześniejszy 1,0-litrowy T-GDi Kappa i jest wyposażony w technologię CVVD, czyli zmiennych w sposób ciągły czasów otwarcia zaworów (Continuously Variable Valve Duration). System CVVD umożliwia silnikowi płynne przełączanie się między różnymi cyklami spalania mieszanki w zależności od obciążenia, co poprawia jego wydajność. Silnik z rodziny Smartstream osiąga taką samą moc maksymalną, jak poprzedni z rodziny Kappa, czyli 100 lub 120 KM, ale – w zależności od skrzyni biegów, z którą współpracuje – generuje wyższy moment obrotowy. Na przykład, silnik o mocy 120 KM, który współpracuje z siedmiobiegową przekładnią o dwóch sprzęgłach (7DCT), osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 Nm, czyli o 16% wyższy niż silnik Kappa.

 

Nowy zespół napędowy EcoDynamics+ jest dostępny z systemem Drive Mode Select, który pozwala na wybór profilu jazdy. Do wyboru są tryby Eco, Sport i Normal

W Europie, oprócz modelu EcoDynamics+, zmodernizowana Kia Stonic będzie dostępna z nowymi silnikami benzynowymi z rodziny Smartstream – 1,0-litrowym T-GDi o mocy 100 KM oraz z wolnossącą, 1,2-litrową jednostką napędową o mocy 84 KM, wyposażoną we wtrysk paliwa typu Dual Port.

1,0-litrowy silnik T-GDi o mocy 100 KM współpracuje od teraz z sześcio- zamiast pięciobiegową przekładnią mechaniczną lub z automatyczną skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach i dwóch sprzęgłach.