Auto w Pracy

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image

Rok 2019 przyniósł rekordową sprzedaż samochodów dostawczych marki Peugeot. Obecny trudny dla wszystkich rok nie jest powodem do zwolnienia tempa w modyfikacji oferty, tak aby nadążać za potrzebami rynku.

Takim wyzwaniem jest elektryfikacja gamy modelowej.  W uzupełnieniu do nowego PEUGEOT e-Experta, marka PEUGEOT przedstawia nowego PEUGEOT e-BOXERA w wersji z napędem w 100% elektrycznym. To doskonały przykład strategii marki „Power Of Choice” zakładającej wybór rodzaju napędu w gamie dostawczej.

Nowy PEUGEOT e-Boxer zachowuje wszystkie cechy klasycznej wersji napędowej PEUGEOT Boxera, modularne wnętrze i możliwości zabudowy, tak ważne dla klientów biznesowych. Dodatkowo oferuje niskie koszty eksploatacji i możliwość wjazdu bez ograniczeń do centrów miast. Biorąc pod uwagę fakt, że prawie 80% kierowców pojazdów użytkowych przejeżdża średnio mniej niż 200 km dziennie, elektryczna wersja PEUGEOT Boxera jest oczywistym wyborem.

Zgodnie ze strategią „Power of choice” oferta nowego PEUGEOT Boxera obejmuje rozbudowaną gamę wersji, umożliwiającą jego dostosowanie do każdego rodzaju użytkowania i każdego zawodu.

Na bazie 3 rozstawów osi (3 m, 3,45 m i 4,04 m) tworzone są wersje nieprzeszklonych furgonów, dostępne w 4 długościach (L1, L2, L3 i L4) i 3 wysokościach (H1, H2 i H3), o ładowności sięgającej, w zależności od wersji, 1890 kg.

Nowy elektryczny PEUGEOT Boxer oferuje w 100% elektryczny silnik o maksymalnej mocy 90 kW i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym od momentu rozruchu, który zapewnia natychmiastową reakcję na wciśnięcie pedału gazu, bez wibracji, hałasu, konieczności zmiany biegów, zapachu spalin i oczywiście bez emisji CO2.

Elektryczny układ napędowy jest wyposażony w układ odzyskiwania energii, który działa zarówno przy odpuszczeniu pedału gazu jak i podczas hamowania. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 110 km/h (lub 90 km/h w wersji o masie 4 ton).

Nowy PEUGEOT e-Boxer łączy kompaktową bryłę z maksymalną pojemnością ładunkową. Akumulator trakcyjny jest umieszczony pod podłogą i nie zmniejsza przestrzeni ładunkowej.

Takie rozwiązanie zapewnia również większą sztywność nadwozia i zwiększa przyjemność jazdy, podobnie jak w wersji z silnikiem spalinowym, dzięki optymalnemu rozłożeniu masy.

Nowy PEUGEOT e-Boxer jest dostępny w dwóch wersjach zasięgu. W zależności od potrzeb pojemność akumulatora litowo-jonowego może wynosić 37 kWh i 70 kWh.

Wersje L1 i L2 są wyposażone w akumulator o pojemności 37 kWh, który umożliwia zasięg do 200 km (w trakcie homologacji), zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures).

Wersje L3 i L4 oraz podwozia z kabiną L2 są wyposażone w akumulator o pojemności 70 kWh, który umożliwia zasięg do 340 km (w trakcie homologacji), zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures).

 

Akumulator można naładować z gniazda typu 2 (ładowanie w trybie 2 lub 3 prądem zmiennym) lub combo CCS 4, które umożliwia szybkie ładowanie w trybie 4 prądem stałym.

Nowy PEUGEOT e-Boxer jest wyposażony w standardzie w dwie pokładowe ładowarki (prądu jednofazowego 7 kW i trójfazowego 22 kW), które są dostosowane do różnych sytuacji i pozwalają korzystać ze wszystkich rodzajów stacji ładowania.

Szacunkowy czas ładowania z różnych stacji wynosi:

- z publicznej stacji: naładowanie akumulatora do 80% w ciągu 1 godziny (w przypadku akumulatora 37 kWh i 70 kWh) za pomocą ładowarki 50 kW,

- ze stacji Wall Box 22 kW: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 5 godzin prądem trójfazowym (w przypadku akumulatora 37 kWh) i 9 godzin (70 kWh) za pomocą pokładowej ładowarki 22 kW,

- ze stacji Wall Box 7,4 kW: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 6 godzin prądem jednofazowym (w przypadku akumulatora 37 kWh) i 12 godzin (70 kWh) za pomocą pokładowej ładowarki 7 kW.